5 killer moves voor je HIIT workout

Dat een goede HIIT (High Intensity Interval Training) een effectieve manier van trainen is, blijkt uit verschillende onderzoeken. Hét voordeel van een HIIT is de tijd. Je traint relatief kort en dat is handig met een drukke agenda. Wij houden wel van een korte effectieve zweetsessie. Dit zijn onze favoriete killer moves!

1. Mountain Climbers
Eén minuutje, wat is dat nou? Nou… als je in hoog tempo de mountain climbers uitvoert lijkt die minuut soms héél lang te duren. Cardio, power en core stability in één oefening, dat ga je wel voelen. Tempo is key, dus hop die ‘berg’ op!

Mountain Climbers

2. Split Jumps
Oeh, wat gaan ze branden die bovenbenen! Maar oh boy wat worden ze hier sterk van. Neem je armen goed mee in de jump voor een perfecte uitvoering en maak je HIIT training compleet met deze zware maar effectieve oefening.

split jumps

3. Burpees
The move we all love to hate! Met de burpee train je werkelijk elke spier in je lijf, dus geen wonder dat deze in het rijtje van de killer moves thuis hoort. Een goede uitvoering is belangrijk; zo doe je de perfecte burpee!

burpee

4. Squat
De squat is ongetwijfeld zo populair omdat-ie zo effectief is: je krijgt niet alleen sterke benen en billen, maar traint ook je rug en core. Je kunt de klassieke squat doen of deze zes variaties eens proberen.

squat

5. Push ups
Push it real good voor nóg een killer move in je training. Met de push up pak je borstspieren, schouders, triceps, rug en hele core mee. Net als voor alle andere oefeningen geldt dat een goede uitvoering heel belangrijk is. En zo doe je een goede push-up! Lukt het je nog niet om de volledige push up te doen? Ga dan voor de variant met je knieën op de grond. Wil je er juist een tandje bij? Probeer dan eens de push up met je voeten op een medicin ball.

push up

HIIT workout
Zin in een pittige HIIT workout? Doe elke oefening 1 minuut met 15 seconde rust tussendoor waarin je wisselt naar de volgende oefening. Na 5 rondes heb je 1 set gedaan en neem je 1 minuut rust. Herhaal de set 3 of 4 keer voor een heerlijke zweetsessie!

Wat is jouw favo killer move voor een HIIT workout?

 

Afbeelding header: Nike (Nike NTC event @ Carré) / andere afbeeldingen: Women’s Health.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *