5 summer foods voor een stralende huid

Joe, de zomer is in aantocht! Zon, zon, zon. Heerlijk, al die vitamine D. De keerzijde is alleen dat je huid veel meer te lijden heeft onder invloed van de koperen ploert. Met voedingsmiddelen kun je daar iets aan doen. Deze vijf summer foods zijn goed voor je huid en helpen je heel de zomer stralen!

Hydrateren: watermeloen
Watermeloen bestaat voor 92% water en is daarmee een van de meest hydraterende voedingsmiddelen die je kunt eten! In de zomer heeft je huid meer te lijden en ligt uitdroging op de loer. Watermeloen is een heerlijke en makkelijke manier om te hydrateren. Doe stukjes door yoghurt, door een salade of serveer bij de bbq, de mogelijkheden zijn talrijk! Voeg bijvoorbeeld wat watermeloen toe aan je groene smoothie, voor extra hydratatie en natuurlijke zoetheid.

Oliën: avocado
De zomer zou niet hetzelfde zijn zonder een verfrissende duik in het zwembad of de zee. Maar dat kan behoorlijk schadelijk zijn voor de natuurlijke oliën van je huid. Je huid glad en zacht houden? Eet dan avocado; de godin van alle beauty foods! Voeg bijvoorbeeld een (halve) avocado toe aan je lunch of begin je dag lekker met een smoothie deze schoonheidsvrucht zit.

Collageen: pompoenpitten
Rimpels. Liever niet te veel toch? Een beetje extra bescherming kan dus in de zomer geen kwaad. Pompoenpitten bevatten veel zink en dat helpt weer bij het beschermen van je celmembranen. Goed om je collageen op peil te houden en de huidvernieuwing te bevorderen. Geweldig skin food dus. Door de granola, salade of in een zelfgebakken muffin, zorg dat je deze groene rakkertjes in huis hebt!

Stralen: bessen
Het is wellicht geen verrassing dat deze kleine juweeltjes op de lijst staan. Van bessen ga je stralen! Ze zijn super rijk aan antioxidanten die helpen je huid te beschermen. Met stip op nummer 1: de blauwe bes. Dus get your glow on met met een handje bessen!

Zonnebrand: tomaten
Na een dagje in de zon kun je je voelen als een tomaat. Maar wist je dat juist deze sappige groente je kan helpen om minder snel te verbranden? Uit onderzoek blijkt dat frequente consumptie van tomaten (8 tot 10 weken) het risico op verbranden vermindert. Dit komt door lycopeen, het pigment dat de tomaat zijn kleur geeft. Dus wil je geen tomaatje worden? Smeer dan goed met zonnebrand en eet vooral regelmatig van deze rode groente!

Laat de zon maar komen! Wat is jouw favoriete summer food?

SONY DSC

Bron: Hipandhealthy.com

Tags from the story
, ,

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *