5 tips om gezonder te eten

Wil je graag gezonder eten, maar vind je het lastig om het vol te houden? Dan ben je niet de enige. Uit recent onderzoek blijkt dat slechts 1 op de 10 mensen ondanks allerlei strategieën – van het verstoppen van ongezonde voedingsmiddelen tot het weggeven van ongezond eten – erin slaagt om hun goede voornemen vol te houden. Herkenbaar? Misschien lukt het je wél met deze 5 tips om gezonder te eten.

1. Haal alleen gezonde, onbewerkte producten in huis. Wat niet in de (koel)kast ligt kun je ook niet opeten.

2. Plan wat je gaat eten op een dag. Maak thuis je lunch klaar en neem mee naar je werk. Stop gezonde tussendoortjes zoals fruit of ongezouten noten in je tas zodat je niet in de verleiding komt om naar de snoepautomaat te lopen als je trek hebt.

3. Zoek alternatieven. Neem een dadel in plaats van snoep. Maak frietjes van zoete aardappel in de oven in plaats van gefrituurde aardappelpatat. Ga voor volkoren pasta of maak pasta van van courgette of lasagne van aubergine. Smeer geprakte avocado op je sandwich in plaats van mayonaise. Eet een handje ongezouten noten in plaats van chips. Drink water of thee in plaats van frisdrank. Of een zelfgemaakte smoothie in plaats van sap uit een pak.

4. Wees niet te streng voor jezelf. Heb je je voorgenomen één koekje te nemen en is de bodem van de trommel in zicht voordat je er erg in hebt? Dan kun je twee dingen doen: de koelkast plunderen onder het mom van ‘nu maakt het toch niet meer uit’ en je daarna enorm schuldig voelen of tegen jezelf zeggen: oeps, dat was niet de bedoeling, maar ik pak de draad gewoon weer op.

5. Live a little! Gun jezelf af en toe een stuk chocola, taartje of stuk pizza en geniet er dan écht van. Zo hou je het ook beter vol om de rest van de week gezond te eten.

koken

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).


Bron: Samsung Healthy Eating Report

Tags from the story
,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *