6 push-up variaties

Push-ups zijn bijna een onmisbare oefening in een full body workout. Je traint je borstspieren, schouders, triceps, rug en hele core. Een echte killer exercise dus! Heb jij de gewone push-up al helemaal onder knie? En begin je ‘m misschien zelfs al een beetje saai te vinden? No worries, met deze push-up variaties wordt je volgende workout weer lekker uitdagend.

1. Push up met beenheffen
Neem de push-up uitgangspositie aan (hoge plank) en til nu één been op totdat het parallel aan de vloer is. Zak nu in de push-op zoals normaal maar hou je hefbeen uitgestrekt. Kom terug in hoge plank. Dat is één. Doe een aantal reps per kant en vergeet dus niet van kant te wisselen!

push up variaties 1push up variaties 2

2. Spiderman push-up
Terwijl je in de push-up zakt breng je je rechter knie naar je rechter elleboog. Wanneer je weer omhoog komt breng je ook je been weer terug naar de startpositie. En zak weer in de push-up met de knie naar je elleboog. Alsof je als spiderman langs het gebouw omhoog kruipt! Na een paar herhalingen wissel je van kant.

push up variaties 3push up variaties 4

3. Push-up met één hand op een medicine ball
Eén van je handen plaats je op de medicine ball, de andere hand plaats je gewoon op de grond. Nu voer je de push-up beweging uit zoals je deze gewend bent. And repeat. Wissel van kant.

push up variaties 13push up variaties 14

4. Push-up met je voeten op een medicine ball
Met de medicine ball kun je nog meer variaties doen, bijvoorbeeld met je voeten erop. Zet je tenen op de bal en voer nu de push- up uit. Van deze wiebelige push-up word je oersterk!

push up variaties 5push up variaties 6

5. Dumbell push-up met armheffen
Zet je handen op je dumbells. Zak in de push up, kom weer omhoog en hef nu één arm gestrekt naar voren met je arm ter hoogte van je neus. Laat weer zakken en begin aan de volgende push up. Wissel na een paar reps van kant.

push up variaties 8push up variaties 9

6. Diamond push-up
Shine bright like a diamond! Laat je niet misleiden door dit juweeltje, want het is een pittige! Plaats je handen met je duimen en wijsvingers tegen elkaar, zodat ze de vorm van een diamand maken. Zak nu naar beneden in de push-up, oei! Herhaal deze beauty zo vaak je kunt!

push up variaties 11push up variaties 12

Welke push-up variatie is jouw favoriet?

Meer workout inspiratie:
Uitdagende plank variaties
Medicine ball workout: 7 must try oefeningen
5 oefeningen voor sterke armen
Lekker squatten: zes oefeningen

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *