6 redenen om pilates te doen

Denk je dat pilates nog ‘zooo jaren ’80’ is? No way! Deze lichaamsversterkende workout is bezig aan een comeback. En dat is niet voor niets. Pilates is goed voor je concentratie, balans en controle en je wordt er sterker van. En zo zijn er nog 6 redenen om aan pilates te doen. Dus moderne Jane Fonda, ga jij ervoor?

1. Flexibiliteit
We weten dat yoga goed is voor je flexibiliteit, maar dat geldt zeker ook voor pilates. Het maakt je flexibel en soepel, dus wissel je yogales gerust eens in. Of doe beide, want samen vormen ze een gouden combi!

2. Low impact
De kans dat je een blessure oploopt met pilates is gering. Het is een low impact sport en de langzame en gecontroleerde bewegingen maken het een ideale workout voor alle leeftijden en niveaus. Ook als je zwanger bent kun je gerust een lesje meedoen. 

3. Sterke core
We kunnen niet vaak genoeg benadrukken dat je zo veel voordeel kunt hebben van een sterke core. Met pilates versterk je je natuurlijke korset en kunt daarmee rug- en schouderklachten verminderen of voorkomen. Maar ook bij andere sporten heb je veel voordeel van een sterke core!

4. Houding
Met pilates oefeningen versterk je niet alleen je rug, maar je verlengt deze ook. Met als resultaat een betere houding! Handig als je zittend werk hebt of gauw last hebt van je rug. Een goede houding kan ook je zelfvertrouwen een boost geven. Fijn!

5. Energie
Hoera endorfines! Maar dat niet alleen, pilates verbetert ook de bloedsomloop. Je spieren worden gestimuleerd, je ademhaling wordt makkelijker en je wordt alerter. Je voelt je heerlijk energiek na een pilates sessie. Warning: dit kan verslavend zijn!

6. De glow
Pilates en yoga zijn beide geweldige manieren om te ontspannen en ontstressen. Door je te focussen op de techniek word je meer bewust van je lichaam en krijg je een scherpere geest. Met een healthy and happy body & mind tot gevolg. Je weet wel, dat wat wij de glow noemen!

Pilates

Liever yoga?
10 redenen om aan yoga te doen
Teenyoga voor hardlopers
5 yoga poses voor hardlopers
Je aandacht op de mat: yoga relax tips

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Bron: Expertain.com

 

 

 

1 Comment

  • De eerste foto legt de lat om te gaan pilatessen wel heel hoog! ;-)

    Ik heb het ook wel eens gedaan en het is inderdaad super, voor je gevoel doe je helemaal niet zoveel, maar je wordt er doodmoe van en je voelt al je spieren! :-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *