6 tips van CrossFitters om gezonder te eten

Op Glow geven we regelmatig voedingstips. Niet omdat ik een voedingsdeskundige ben, wél om gezond eten en gezond leven voor iedereen een beetje makkelijker te maken. Want ik geloof dat het minder moeilijk is dan je denkt. En ik geloof dat iedereen het kan. Ja jij dus ook. Toen ik een artikel voorbij zag komen met 6 voedingstips van 6 verschillende (top) CrossFitters kon ik het niet laten deze met je te gaan delen. Want wat blijkt? Zij geven net zulke laagdrempelige tips als je hier op Glow vindt. Komen ze!

#1 Zorg voor een goed frittata recept in je schema
Nou, alsjeblieft! Wij zijn niet voor niets dol op frittata. Het geeft je de mogelijkheid om een berg groenten binnen te krijgen plus natuurlijk een sh*tload aan proteïne. Bovendien kun je makkelijk een grote frittata maken en die in porties verdelen voor een aantal dagen. Easy does it!

>> onze lekkerste frittata’s vind je hier!

#2 Prep je maaltijden
Hupsakee, nog zo eentje die misschien wel ‘logisch’ lijkt, maar waar veel mensen tegenop zien. Preppen zorgt ervoor dat je veel gezonder eet over de hele week. Je hebt namelijk een plan, je maakt het klaar en je eet het op. Doei slappe kroketten of tosti’s uit de kantine, hallo geprepte maaltijdsalade of wrap!

>> zo prep jij ook als een pro

#3 Voeg gefermenteerd eten en kruiden toe
Gefermenteerd eten is supergezond! Door te fermenteren voeg je ‘verse’ micro-organismen toe aan de bacteriële bevolking (microbiotica) van je maag-darmkanaal. En die micro-organismen zijn goed voor lichaam én geest. Bovendien geeft het heel veel smaak aan je eten. Hmmm, zuurkool, gepickelde komkommers of ingelegde wortels! Ook kruiden geven je eten smaak, maar zijn eveneens van niet te onderschatten waarde voor je gezondheid. Wat dacht je van de ontstekingsremmende voordelen van gember, kurkuma of kaneel?

>> Fermenteren kun je leren!

#4 Kies voor gezonde alternatieven
Je kunt natuurlijk voor die Starbucks muffin on the go gaan als tussendoortje, maar je kunt ook zelf een gezond bananenbrood maken, zoete eiermuffins of een havermoutcake. It’s all about the choices! Die kant en klaar muffin lijkt misschien lekker makkelijk, maar zorgt (helaas!) voor weinig voedingsstoffen en maakt dat je snel weer trek hebt. Als je dat weet is de keuze gauw gemaakt toch?

>> de lekkerste snacks maak je zelf

#5 Maak het persoonlijk
Wat voor de een werkt, is niet per definitie goed voor de ander. Een voedingspatroon is heel persoonlijk. Waar de een goed gaat op wat meer koolhydraten, heeft de ander juist wat meer proteïne nodig. Kan jouw trainingsbuddy een hele avocado per dag eten zonder problemen, merk jij misschien dat een kwart per dag echt meer dan genoeg is. Ga dus aan de slag om jouw optimale eetpatroon te vinden en volg niet klakkeloos diëten of eetschema’s!

>> met deze basis heb je een simpele leidraad

#6 Mindset eerst
Je kunt al de voedingstips in de wereld lezen maar als je mindset nog niet in orde is om een verandering aan te gaan dan doen al die tips er niet toe. Werk dus eerst aan je geest voordat je jezelf erin stort. Ben je bereid gezonder te gaan eten? Ben je bereid af en toe fouten te maken? Jezelf te vergeven en dan ook wel de draad weer op te pakken? Zie je in dat het concrete resultaat veel minder belangrijk is dan je levensstijl op de lange termijn? Let’s go dan!!

>> met gezond verstand kom je een heel eind!

Wat is jouw beste tip om gezonder te eten?

Bron: CrossFit Journal

Lees ook:
Preppen als een pro? Zo doe je dat!
Wrap it up: favo lunch on the go!
Koken in een kwartier: 10 lekkere én gezonde recepten
7x recepten met avocado
Bonensalade met tonijn

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Tags from the story
, ,

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *