7 minute HIIT-workout

High-intensity interval training (HIIT) is dé fitness trend van 2014. De voordelen van deze korte workouts op hoge intensiteit: ze kosten weinig tijd, je kunt ze overal doen en ze zijn effectief. Met dit circuit van The American College of Sports Medicine zet je je spieren flink aan het werk. Eén rondje kost je maar 7 minuten! Alles wat je nodig hebt is een matje (of dikke badhanddoek) en een stoel.

 

HIIT_workout
Het sleutelwoord van deze workout is tempo! Voer alle oefeningen in een hoge intensiteit uit en hou de rustperiodes kort. Na elke oefening heb je 10 seconden om door te gaan naar de volgende. Klaar en de smaak te pakken? Neem een minuut rust en begin opnieuw. Herhaal het circuit drie keer. Stel een timer in zodat je niet zelf de tijd in de gaten hoeft te houden. Je hebt hier handige apps voor: de Gymboss Interval Timer (iPhone) of de Tabata Sport Interval Timer (android). Hoe je de oefeningen goed uitvoert lees je hier. Je kunt de workout poster ook printen en op je koelkast of spiegel plakken als motivatie. Hit it!

Doe jij wel eens een HIIT-workout?


Bron: fitsugar.com

Tags from the story
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *