8 weken bootcamp: done already?!

bootcamp

Acht weken bootcamp: eerder kon je al lezen dat Eline voor Glow met The Bootcamp Club het 8 weeks Better for It bootcampprogramma volgde. Inmiddels zijn de trainingen afgerond. Heeft Eline haar doelen behaald? Je leest het in haar laatste blog!

Week 5 en 6
Deze weken veel aandacht voor de buik, benen en billen. Oef die voel ik! Ook de triceps krijgen de volle laag… Na de benodigde warming ups gaan we voor het eerst tijdens dit programma aan de HIIT: high intensity interval training. We werken in totaal 10 oefeningen af, elke oefening 30 seconden lang. Na iedere ronde komt er een nieuwe oefening bij, maar we blijven de overige oefeningen ook doen. Stapelen, dus! Onze hartslag schiet omhoog, en we rennen, springen, crunchen en lungen aan een stuk door..! Tijdens de laatste training wordt onze groep enigszins gespaard en werken we vooral series van arm- en buikspieroefeningen af, om onze benen een beetje rust te gunnen.

the bootcamp club

Week 7 en 8
Door drukte en afspraken kan ik in week 7 allebei de bootcamptrainingen niet volgen… jammer! Gelukkig ‘spaar’ ik trainingen via een strippenkaart-systeem van The Bootcamp Club, waardoor ik met een tijdige afmelding op een ander moment alsnog een training kan doen. Dat is niet alleen fijn, maar ook handig! Ik ren die week maar een extra rondje ter compensatie, en ik doe ook nog mee aan de Urban Trail Run door de Rotterdamse binnenstad (11 km).

En dan… breekt alweer de laatste week bootcamp aan. Jemig wat zijn die weken voorbij gevlogen! Op maandagavond besluit instructeur Brandon een Power Bootcamp te doen met onze groep. En dat betekent… compleet stukgaan met de nodige gewichten, korte suicide runs, battle ropes en sandbags. De circuits doen we eerst alleen, en daarna in duo’s. Onze groep gaat enthousiast aan de slag, want deze power-training hebben we nog niet eerder gedaan deze weken. Ondanks de zinderende zomerhitte geven we op deze warme avond alles wat we nog aan energie en kracht hebben. Op donderdagavond doet instructrice Louise met onze groep de fittest. Aan het begin van het programma werd de fittest ook al afgenomen (squats, sit ups, push ups, jumping jacks en burpees, alles een minuut lang). Als een malle geven we in die minuten alles wat we kunnen, immers, we zijn nu 8 weken verder dus we moeten nu toch wel sterker zijn geworden! Onze scores worden voor ons bijgehouden in onze online persoonlijke omgeving, waardoor we gemakkelijk onze voortgang kunnen zien.

En wat is het resultaat?
Vlak voor de allerlaatste training hebben we onze eindmeting. Natuurlijk wel een beetje spannend, want wat zijn de resultaten na 8 weken bootcamp? Ik ga weer op dezelfde weegschaal staan als voor de start van het programma… laat maar horen! Hoewel het verschil in gewicht niet gigantisch groot is vergeleken met 8 weken terug, heb ik wel degelijk meer spiermassa gekweekt en zelfs vijf centimeter van mijn buikomvang eraf gekregen! Ik zit dus echt strakker in mijn vel! De kracht in mijn armen wilde ik ook verbeteren. Ik merkte dat ik door de trainingen al beter ben geworden in planken en opdrukken. Maar ik denk dat ik daar ook na dit programma blijvende (eigen) aandacht aan zal moeten besteden, wil ik nog meer progressie boeken. Een spierbundel ben ik in die 8 weken niet geworden (was ook niet het doel hoor!), maar ik heb qua techniek en uithoudingsvermogen wel degelijk verbeteringen aangebracht. Maar het belangrijkste: het was vooral heel leuk om te doen. Met dank aan de gezellige groep meiden en mijn twee enthousiaste trainers!

bootcamp1

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met The Bootcamp Club.

Meer lezen:
De do’s en dont’s voor je eerste bootcamp
Take care: trainen zonder blessures
3x goede stretches voor hardlopers
Sporten tijdens je zwangerschap
Heb jij wel eens triatlonkriebels gehad?

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL)

The following two tabs change content below.
is eigenaar van De Fit | communicatief label. Als communicatieadviseur en tekstschrijver helpt ze mensen en organisaties hun verhaal te vertellen. Om zelf fit te blijven doet Eline aan hardlopen, spinnen, yoga, longboarden en... tafeltennis.

Laatste berichten van Eline Tullener (toon alles)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *