Zo blijf je actief op vakantie

Bijna vakantie? Prima reden om lekker uit te rusten natuurlijk. Maar… Het is ook heerlijk om een beetje actief te blijven. Want dat geeft je vaak nét even wat meer energie! En een beetje in beweging blijven op vakantie is helemaal niet zo moeilijk, je kunt heel veel leuke dingen doen. Zo blijf je actief op vakantie!

Fietsen 
De stad verkennen? Huur een fiets! Op de fiets ben je lekker in beweging en je ziet nog veel meer ook dan met het openbaar vervoer. Ook wandelend kun je natuurlijk prima het gebied verkennen, maar als je veel wilt zien, of langere afstanden wilt overbruggen is de fiets ideaal. Je dompelt je gelijk lekker onder in het leven daar!

Holiday WODs
Op vakantie kun je prima trainen, zonder dat je daar spullen voor nodig hebt. Wat dacht je van deze holiday WODs? Je kunt ze overal doen en hebt niets nodig. Ligt iedereen nog te pitten? Lekker naar buiten en aan de slag. heb je gelijk d hele dag energie!

HIIT the hotel room
Liever niet buiten aan de slag? Of alleen een korte tussenstop ergens? Jouw hotelkamer gebruik je zo als gym met deze tabata workout. Een half uurtje aan de slag en je hebt je beweging weer te pakken. Nice!

Zwemmen
Natuurlijk is het heerlijk om lekker te dobberen in het zwembad en aan de rand te hangen. Maar je kunt er ook even tegenaan gaan met een goede HIIT zwemsessie! Zwemmen, een kleurtje opdoen en werken aan je conditie: win-win-win! Kun je daarna weer lekker dobberen.

Hardlopen
Je wist het al hè? Wij zijn fan van hardlopen op vakantie. Je ziet veel en doet, terwijl je aan het trainen bent, vaak de mooiste plekken aan. En met deze tips wordt het niet alleen leuk, maar ook nog makkelijker. Pak je running shoes maar vast in!

Vakantiesporten
Zon, zee, strand… Vaak de beste plek én gelegenheid om eens iets te doen wat je normaal niet zo gauw doet. Boek een surfles, ga suppen of doe een kite-cursus. Maar je kunt ook denken aan canyoning, raften of mountainbiken. Er is vaak zat te doen!

Ik ga op reis en neem mee…
En natuurlijk kun kun je er ook voor zorgen dat iets meeneemt om je eigen workout te doen. Stop bijvoorbeeld een resistance band in je tas, zorg voor een fijne yoga app op je telefoon (wist je dat er ook speciale reis yoga matten zijn?) of neem een kaartspel mee. Kun je niet alleen een potje kaarten, maar ook een potje trainen. Veel plezier!

Suppen (2 van 61)

Lees ook:
Dit kun je beter niet eten voor je training
Feet up! Met een paar stappen in de hoofdstand
Mediteren kan iedereen leren
Zo word je een ochtend hardloper

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Tags from the story
, , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *