Kun je de slaap niet vatten? Probeer deze ademoefening.

Lig je wel eens wakker? De to-do lijstjes die nog door je hoofd spoken, de boodschappen die je nog moet halen, of dat vervelende gesprek dat je met je baas moet voeren? Stress kan ervoor zorgen dat je moeilijker in slaap komt. Nu zijn er verschillende manieren om de slaap beter te vatten, zoals fysieke ontspanningsoefeningen, meditatie of yoga stretches. Maar je kunt ook een ademoefening doen. Probeer deze eens!

De 4-7-8 techniek (van Dr. Andrew Weil) is een soort yoga ademhaling waarmee je snel op een natuurlijke manier je stresslevels verlaagt. Je kalmeert en krijgt met deze oefening direct het gevoel meer relaxt te worden. Try it!

  1. Plaats de punt van je tong op je gehemelte achter je bovenste voortanden en houd dit zo tijdens de hele oefening.
  2. Zorg dat alle lucht uit je longen is.
  3. Adem nu in door je neus in 4 tellen.
  4. Houd je adem 7 tellen vast.
  5. Adem volledig uit met je mond open (let op, je tong blijft nog steeds tegen je gehemelte) gedurende 8 tellen. Uitademen doe je met  een zuchtend ‘geluid’ (whoosh).
  6. Als de 8 tellen voorbij zijn en je longen zijn helemaal leeg begin je weer opnieuw. Dit was 1 ademcyclus en je doet het in totaal 4 keer.

Er zijn verschillende yoga ademhalingen die jou kunnen helpen om je stresslevels te verlagen, te ontspannen en beter in slaap te komen. Dit is een relatief snelle en makkelijke ademoefening om de slaap sneller te vatten. Breathe and goodnight!

adem

Lees ook:
Dipje? Gestrest? Voel je snel beter door goed adem te halen
Te streng voor jezelf? Kijk uit voor een burn-out
Waarom 15 minuten eerder opstaan je dag (of leven!) verandert
7 fabels en feiten over slapen

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Bron: Popsugar.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *