10 beauty tips: zo ben je snel weer fris en fruitig na je workout

Je hebt nét genoeg tijd om te sporten, maar moet daarna snel ready to go zijn voor je volgende afspraak. Soms lijkt dat zo’n gedoe dat je die workout maar skipt. Herkenbaar? Als je net zo’n coole korte coupe hebt als Madelon, dan scheelt dat een hoop gedoe en tijd. Maar heb je net als ik lang (dik en pluizig) haar dan drijven je lange lokken je soms tot wanhoop. Ik vind het vreselijk om met nat haar de deur uit te gaan (brrr, koud!) en als ik met de föhn in de weer ga duurt het minsten 10 minuten voordat mijn haar droog is. Maar net zoals je de crow pose na veel oefenen steeds beter onder de knie krijgt, word je ook steeds handiger in je after workout ritueel. We helpen je vast een handje. Met deze beauty tips ben je in no time weer fris en fruitig.

  1. Haar omhoog
    Doe je haar vast in een staart of knot en houd eventuele loshangende plukjes in bedwang met een haarband. Zo heb je geen last van slierten in je gezicht en krijg je het na je workout snel weer in model.
  2. Deodorant
    Doe deo op voordat je gaat sporten op een droge, schone huid. Een spraytje tussendoor helpt niet echt, doordat er al een vochtlaagje op je huid zit gaat de deodorant ‘drijven’.
  3. Sportshirt
    Trek een sportshirt aan van functioneel materiaal dat goed ademt en snel droogt. Katoen neemt vocht snel op maar voert het niet af, waardoor je sneller gaat stinken. Iew!
  4. Douchen
    Zweet dat achterblijft op de huid is een voedingsbodem voor bacteriën. Dit zorgt niet alleen voor luchtjes, maar vergroot ook de kans op puistjes en huiduitslag. Spring na je training dus zo snel mogelijk onder de douche en reinig je gezicht en lichaam. Ga voor een lauwwarme douche en voor wie durft; eindig met een plens koud water. Dit werkt heel verkwikkend en geeft je nieuwe energie.
  5. Droogshampoo
    Geen tijd om je haar te wassen? Spray wat droogshampoo op je haaraanzet en je haar ruikt meteen weer fris. Ook neemt het vocht en olie op en geeft het je haar volume. Hallo weelderige lokken!
  6. Microvezel handdoek
    Moet je tóch je haar wassen? Droog je haar dan met een microvezel sporthanddoek. Deze handdoek neemt veel meer vocht op dan een gewone handdoek zodat je haar sneller droogt. Ideaal!
  7. Vochtige washandjes
    Écht geen tijd om te douchen? Of niet erg gezweet tijdens je yogales? Met een vochtig washandje ben je zo weer okselfris. Superhandig om mee te nemen in je sporttas en heel gebruiksvriendelijk.
  8. Koel je polsen
    Als je geen tijd hebt om te douchen, maar nodig moet afkoelen houd dan je polsen even onder de koude kraan. Dag rood hoofd!
  9. Reinigingsdoekjes
    Zie punt 4; om zweet en bacteriën te verwijderen kun je het beste je gezicht wassen met water. Ben je in tijdnood, maak dan je gezicht schoon met een reinigingsdoekje. Omdat je huid niet zo schoon wordt als na een wasbeurt is het slim om ’s avonds extra aandacht te besteden aan je reinigingsritueel.
  10. Toilettas
    Stop standaard een toilettas in je sporttas met mini flacons verzorgingsproducten, je favoriete beauty producten en een borstel. Smeer je gezicht in met dagcrème, doe vlug wat make-up op en… you’re ready to go.

Heb jij een goede beauty tip voor het sporten?

Koffie2

 

Lees ook:
5 redenen waarom douchen na een workout goed voor je is
Do’s and dont’s na je trainig
20 minuten full body kettlebell workout
Ultrakorte 7 minuten workout
Touwtje springen: 15 minuten workout

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

The following two tabs change content below.
Nienke Becker is fitness & health journalist en founder en editor in chief van Glow.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *