Let’s do some burpees. No? O yeah!

Burpees. De oefening we all love to hate. En toch zijn we massaal aan de burpee. Dat is dan weer niet zo gek, want met burpees train je heel je lijf. Tel daarbij op dat je de move in hoge frequentie vaak achter elkaar doet en je hebt een killer workout.

De Amerikaanse bewegingswetenschapper Royal H. Burpee stond aan de basis van de burpee maar had niet voor ogen dat de move zo’n vlucht zou nemen. Fitness addicts over heel de wereld hebben de beweging verder uitgebouwd en zo is de burpee onderdeel geworden van menige bootcamp, HIIT of thuis-workout.

De burpee is zo populair omdat het cardio- en spiertraining combineert in één simpele oefening. Je hebt geen apparatuur nodig, een beetje ruimte is all it takes! Dus wil je conditie- en krachttraining ineen doen, voeg dan deze meest gevreesde oefening toe aan je training.

Er zijn twee burpee varianten; een halve zonder en een volledige mét push up. Houd altijd je core goed aangespannen als je burpees doet.

1. Squat naar beneden en zet beide handen op de vloer voor je
2. Spring met je voeten naar achter in plank positie
3. Spring terug naar voren met je voeten weer bij je handen
4. Spring zo hoog mogelijk op en neem je armen mee boven je hoofd
… and repeat

burpees5

Doe je al een tijdje de halve burpee? Daag je jezelf uit en doe een set volledige burpees!

1. Squat naar beneden en zet beide handen op de vloer voor je
2. Spring met je voeten naar achter in plank positie
3. Laat jezelf zakken totdat je borst de grond raakt
4. Druk jezelf omhoog en spring terug naar voren met je voeten weer bij je handen
5. Spring zo hoog mogelijk op en neem je armen mee boven je hoofd of klap!
… and repeat

burpee complete blogwodshopCOM
Inspiratie nodig? Bring your burpee to the next level! ;-)


Ben jij al aan de burpee?

Afbeelding header: steelcitycrossfit.com / Rest: blog.wodshop.com / localsportsmania.com / joshuapodek.com / someecards.com

Tags from the story
, , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *