Healthy & easy breakfast: chiapudding

Een goed begin is het halve werk! Dat geldt zeker voor je ontbijt, daar heb je de rest van de dag profijt van. Heb je ’s morgens weinig tijd voor het ontbijt? No worries! Deze chiapudding maak je de avond van tevoren en is super voedzaam én heerlijk. De volgende ochtend voeg je een nog een paar ingrediënten toe en in no time is je ontbijt klaar.

Prak de banaan en doe samen met de chiazaden, havermout en melk in een kom. Roer goed door, dek de kom af en zet in de koelkast. Terwijl jij lekker ligt te slapen nemen de chiazaden en havervlokken het vocht op en gaan ze zwellen, zodat het mengsel een pudding wordt. Roer de volgende ochtend de pudding even door en voeg een snuf kaneel toe. Voeg bessen en amandelen toe en enjoy!

Ook lekker met: stukjes appel, verse aardbeien, walnoten, kokosrasp, 1 el rauwe cacao of 1 tl honing.

Shoppinglist (voor 1 breaky)
1 rijpe banaan
2 el chiazaad
2 el havermout
200 ml amandel- of rijstmelk
snuf kaneel
handje blauwe bessen
handje amandelen

Zin in meer lekkere ontbijtjes?
Quinoa ontbijtje met peer en noten
Havermout carrot cake ontbijt
Warme eiermuffins
Chocolade bananen ontbijt-pannenkoekjes

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

chia1

chia3

chia2

chia5