De do’s en dont’s voor je eerste bootcamptraining

The Bootcamp Club
The Bootcamp Club

Bootcamp time! De zomer komt eraan en jij wilt je sportregime weer oppakken. Ga je beginnen met bootcamp? Lees voor je eerste training eerst deze tips van bootcamptrainer Tarek.

Do’s

  • Verwen jezelf met een stoere sportoutfit! De kans is groter dat je dan ook echt gaat sporten. Want ja, je nieuwe outfit moet gezien worden!
  • De squat-check. Heel belangrijk om uit te voeren bij het kopen van je nieuwe broek. Check deze voor de spiegel met een squat. Veel broeken schijnen namelijk door (ik krijg nu vast ruzie met een hoop andere trainers ;-))
  • Neem water mee! We hebben wel eens proeflessers die gewend zijn om 10 kilometer te rennen zonder iets te drinken tussendoor. Rennen is niet te vergelijken met een bootcamptraining, water drinken is noodzakelijk, dus zorg voor een bidon.
  • Variatie is goed! Train naast je reguliere groepje ook eens bij een andere trainer of op een andere locatie. Iedere trainer heeft zijn eigen aanbod en stijl. De spieren op verschillende manieren prikkelen is goed voor je progressie.

Dont’s

  • Mannen en tights! Oké, als het koud is buiten wil je niet in je grijze joggingbroek die van je kont afzakt trainen dus kies je voor een tight, maar trek hier alsjeblieft een korte broek over aan.
  • Vrouwen in korte broekjes? Natuurlijk zal ik niet snel zeggen dat je dit niet moet doen. Zorg er wel voor dat je als je een korte broek koopt om in te bootcampen, deze een strakke binnenbroek heeft. Je voelt je dan minder ongemakkelijk tijdens sommige oefeningen.
  • Te veel trainen. Je lichaam is je tempel! Je hebt bootcampen ontdekt en je vindt het super leuk. Het liefst doe je dit elke dag, nee, je doet dit elke dag! De kans op blessures is dan erg groot! Zorg er voor dat je lichaam voldoende rust heeft tussen de verschillende trainingen die je hebt gepland.
Tarek Othman, The Bootcamp Club
Tarek Othman, The Bootcamp Club

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met The Bootcamp Club.

Meer lezen:
Go bootcamp! 8 weken aan de bak
3x goede stretches voor hardlopers
Sporten tijdens je zwangerschap
Heb jij wel eens triatlonkriebels gehad?

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL)

The following two tabs change content below.
Tarek: spek en bonen Amsterdammer, verslaafd aan bounties en Trainingsmanager bij The Bootcamp Club.

2 Comments

  • Ik ga vanavond voor het eerst bootcampen en inderdaad ik loop normaal met gemak 10km hard zonder water. Maar ik ga toch wel een bidon meenemen!! Dank je

  • Goedzo! Zeker ook belangrijk nu het zo warm en drukkend is. Veel plezier vast! :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *