7 gezonde voornemens voor 2017

Hoe is het met jouw ‘new year resolutions’? Zit je vol goede voornemens en wilde plannen, of heb je niets specifieks in gedachten? In ieder geval is het voor iedereen fijn om gemakkelijk wat gezonde gewoontes erin te brengen of er aan vast te houden toch?! Deze gezonde voornemens voor 2017 zijn niet alleen makkelijk, maar zorgen voor een beetje structuur en houvast. Op naar een gezond 2017!

1. Ontbijten
Ben jij zo iemand die gehaast de deur uit rent zonder breakkie? Echt, de wekker 15 minuutjes eerder zetten is een goed idee. Door voor een vezelrijk ontbijt te kiezen en ook te letten op voldoende proteïne bij je ontbijt, houd je je bloedsuikerspiegel ‘in bedwang’ en begin je dag goed en lang verzadigd. Try it! Wij hebben voldoende ontbijtinspiratie voor je! Niet alleen om te ontbijten trouwens is het aan te raden om ietsje eerder op te staan, wist je dat 15 minuten eerder de wekker zetten je hele leven kan veranderen?

2. Beweeg elke dag
Je kent ons inmiddels hè?! Wij zijn ‘believers’ als het gaat om dagelijks bewegen. Don’t worry, iedereen heeft zijn eigen niveau en je hoeft niet per se elke dag keihard sporten, maar elke dag bewegen doet ieder mens goed! Pak de trap, maak een wandeling, doe thuis wat yoga of spring op de fiets naar de supermarkt. Move it, you won’t regret it!

3. Drink genoeg
Zeker als het koud is buiten schiet voldoende drinken er wel eens bij in. Nee, we hebben het niet over champagne… ;-) Dat was heerlijk tijdens de jaarwisseling (en voor speciale gelegenheden) maar zorg voor je dagelijkse dosis vocht voor een fijne en gezonde vochtbalans. Water, groene thee en ja ook koffie kan (met mate) gewoon hoor. Wat voor ons helpt is de dag starten met een groot glas water. Zorg ook voor een leuke hervulbare fles en lekkere zakjes thee bij je in de buurt. heb je er echt moeite mee? Er zijn apps die je kunnen helpen met dagdoelen en reminders. Easy does it!

4. Elke maaltijd groenten
Om voldoende vitaminen en vezels binnen te krijgen zijn groenten eigenlijk het allerbelangrijkst. Dus probeer ten minste 2 van jouw 3 grote maaltijden op de dag voor de helft te vullen met groenten. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar met salades, smoothies, rauwkost en warm bereide groenten kom je al gauw een heel eind. Je zult zien dat je er snel aan gewend bent en eigenlijk niet anders meer wilt. 

5. Het hoeft niet perfect
In 2017 hoeft niet alles perfect. Huh? Nee echt niemand verwacht dat van je. Natuurlijk is het goed dat je ergens helemaal voor gaat en het hoogst haalbare nastreeft op welk vlak dan ook (ja uhuh, ook wij doen dit). Maar je hoeft niet altijd de beste te zijn. Je hoeft niet altijd alles perfect doen. En je hoeft al helemaal niet altijd perfect te zijn. Laat de teugels af en toe een beetje vieren, geef jezelf met enige regelmaat die welverdiende break. Geniet van de dingen die je doet en zoek een balans!

6. Leer nieuwe dingen
Nieuwe dingen leren? Wat heeft dat nu met gezondheid te maken? Om te beginnen zorgt het voor een fit en gezond brein. Er zijn heel veel goede redenen om continu te blijven leren; je verbetert je motoriek, maar werkt ook aan je sociale vaardigheden op die manier. En misschien wel een van de belangrijkste dingen: het zorgt voor heel veel plezier! Wat ga jij leren in 2017?

7. Neem tijd voor jezelf
Je moet werken. Je moet sociale dingen doen. Je moet gezond eten. Je moet sporten. Je moet aardig gevonden worden. Je moet succesvol zijn. Je moet er goed uitzien. Je moet fit zijn. Je moet alle leuke dingen in je leven delen op social media. Oeh wat moet je veel hè? Maar van wie eigenlijk? Je wilt waarschijnlijk ook veel (yes, ook hier spreken we uit ervaring ;-)) maar vergeet niet af en toe wat tijd te nemen voor jezelf! Alleen door aandacht te besteden aan jezelf kun je de dingen doen en uitvoeren en invullen die jij graag wilt doen. Dus ja, block dat moment in je agenda om op de bank in je onesie te zitten, pak dat dagje sauna ook al denk je er geen tijd voor te hebben, zeg eens nee tegen iemand, lees dat boek nu echt eens uit, of ga om 21:00 uur naar bed als je daar behoefte aan hebt. 2017 is namelijk ook helemaal voor jou!

Happy new year!

fit

Lees ook:
10 tips voor meer energie
Kun je de slaap niet vatten, probeer deze ademoefening
Bestaan er ook succesvolle goede voornemens?

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *