GLOW2NYC COUNTDOWN: 77 DAYS

Vorige week ging het lekker. De trainingen gingen goed en op vrijdagavond liep ik een wedstrijd door de Ouddorpse duinen en over het strand als bonus. Leuk! Ook Nienke had een goede week, way to go!

Maandag
Ik begin met de 15 minuten NTC To The Core workout van Jessica Michibata. Goede start van de week én weer een paar minuten voor m’n crew! Na mijn werk haast ik me naar de hot yoga place. Na de duurloop van 28 kilometer van zondag kan ik de warmte en het stretchen goed gebruiken! Het is een pittige les, maar oh wat voel ik me weer lekker als ik klaar ben. Ik heb het weekend voor vrienden gekookt en eet de groenten die over zijn met een stukje gegrilde vis. Er is ook nog wat healthy chocomousse over, yeah!

IMG_0013

Dinsdag
Voelde ik me maandagavond nog zo goed, nu word ik wakker met flinke hoofdpijn en last van mijn buik. Ik start de dag met twee paracetamol en een bietensmoothie en ga naar mijn werk. ’s Morgens komt er niet zo veel uit mijn handen, maar ’s middags begin ik me beter te voelen.

IMG_0003

Toch besluit ik ’s avonds mijn training te verplaatsen naar de volgende dag. Wel zo verstandig! Na het werk ben ik afgepeigerd. Ik maak nasi met bloemkoolrijst en plof met het bord op schoot op de bank om het EK atletiek te kijken.

IMG_0004

Woensdag
De wekker gaat en ik voel me goed. Dus hup, mijn loopkleren aan om alsnog mijn training van gister te doen. Ik loop heerlijk! Dat had ik eigenlijk niet verwacht na gister. Blijkbaar hebben een avond couch surfen, vroeg naar bed en een goede nachtrust me goed gedaan. Ik sluit de training af met mijn favoriete ab workout uit de NTC app: de Hollywood Ab Blast. Daarna ga ik gauw aan de slag, want er ligt werk op me te wachten.

IMG_0005

Donderdag
Voor mijn werk moet ik naar Lelystad, dus ik ben bijna heel de dag op pad. Ik heb voor de avond in mijn hoofd al een hele planning gemaakt, maar als ik thuis kom vraagt Sander of ik met hem mee ga hardlopen. Hij is weer begonnen en kan een beetje gezelschap goed gebruiken. Ik laat mijn plannen dus even voor wat ze zijn en spring in m’n running gear voor een motivatie-rondje. Gezellig!

IMG_0008

Vrijdag
Om kwart voor 7 sta ik naast mijn bed, want het is duurloopdag! Nienke en ik willen graag samen lopen en in het weekend krijgen we het niet gepland. We wisselen de interval- en duurtraining om en zij komt naar Rotterdam zodat we samen kilometers kunnen maken. Met onze slaperige hoofden starten we aan onze 29 kilometer…

IMG_0006

We lopen lekker en het is fijn om samen te trainen. Kilometer na kilometer tikken we weg. Het weer is ons gunstig gezind! Na 23 kilometer wordt ons geklets steeds wat minder… Hoewel het pittig is, komen we ook de laatste kilometers nog steady door. Bij 29,5 kilometer stoppen we op de Maasboulevard voor een selfie, we zijn trots dat we deze training weer in the pocket hebben!

IMG_0007

Wanneer Nienke weer terug is naar Den Haag staat mijn moeder voor de deur voor een gezellig middagje stad. Heerlijk zo’n vrije middag na een intensieve ochtend. We wandelen door de stad, winkelen wat en drinken koffie, het weekend is nu echt begonnen! Deze week is er een nieuwe snackbar geopend in de stad en we besluiten dat er geen betere dag is om de patatjes uit te proberen. Guilty pleasure!

IMG_0009

Zaterdag
Dit is de eerste ochtend in weken dat ik niets moet, hoeraaa! Ik zet dan ook geen wekker, slaap langer dan normaal en werk wat vanuit bed. Lekker lazy! Ik geniet van een paar uurtjes luieren, totdat ik toch een beetje onrustig word.

IMG_0010

Van al het lopen heb ik wat onrust in mijn lijf, dus ik moet wat doen. Ik doe de ab & butt workout met de NTC app, hoppa weer 30 minuten voor m’n crew!

IMG_0011

Daarna drinken Sander en ik koffie in de stad, maken we een wandelingetje en gaan we uit eten met vrienden. Wat een zalige zaterdag!

IMG_0012

Zondag
Ik ben super vroeg wakker en kruip heel even achter de computer. Ik moet gaan lopen maar heb totaal geen zin! Maar ja, de New York marathon wacht op niemand… Nadat ik mezelf moed heb ingepraat trek ik mijn loopspullen aan en stap naar buiten. De intervaltraining gaat eigenlijk prima qua tijden, maar ik tel de minuten van de setjes af. Ik kan er totaal niet van genieten. Maar hé, nobody said it would all be fun and easy!

IMG_0014

Na de training snel douchen, ontbijten en aankleden, want ik ga naar Den Haag voor het eerste bloggersevent van Girls Love 2 Travel. We genieten van allerlei lekkere gerechten bij verschillende restaurants. Het leven van een blogger is zooooooo zwaar… ;-)

IMG_0016

 

Nienke en ik houden je wekelijks op de hoogte van onze weg naar de NYC marathon die we op 2 november lopen voor Stichting Het Vergeten Kind. Jullie reacties, likes en shares zijn onze motivatie en inspiratie. Thanks & stay tuned! Wil je ons sponsoren voor Het Vergeten Kind? Dat kan hier!

The following two tabs change content below.

Madelon Baans

Madelon is partner van Glow, zelfstandig communicatie professional op gebied van sport & gezondheid, oud olympisch zwemster en schrijft graag over haar passie voor sport, gezondheid en gezond & lekker eten.

Laatste berichten van Madelon Baans (toon alles)

4 Comments

  • Wauw, goed bezig! Meteen een vraag voor jullie: hoe kunnen jullie de rest van de dag nog actief zijn na zo’n duurloop? Ik ben aan het trainen voor een halve marathon, en moest gisteren 13 kilometer rennen. De rest van de dag was ik ontzettend moe en kreeg ik niks meer gedaan!

  • Hi Josianne, dat is heel persoonlijk! Ik wil zelf vooral veel bewegen na een duurloop, maar ik ken ook mensen die juist na elke duurloop een hazenslaapje doen om even bij te trekken. In ieder geval helpt het om goed te eten na je duurloop en veel te drinken, om alles goed aan te vullen! En als je heel moe bent en niets meer voor elkaar krijgt, dan is het ook een teken dat je rust nodig hebt. Die mag je dan dus best pakken! ;-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *