GlOW2NYC COUNTDOWN: 112 DAYS

Nog 122 dagen en dan staan Madelon en ik aan de start van de NYC marathon. Tot die tijd houden we je op de hoogte van onze trainingen. Vorige week kon je lezen over Madelon’s valse start. Nu ben ik aan de beurt om de ins and outs van mijn week te delen.

Maandag
Ik begin de dag met een kracht + cardio circuittraining van een half uur en sluit af met mijn favo NTC training: de Hollywood Ab Blast van Jeanette Jenkins. Daarna ga ik aan het werk. Aan het begin van de avond maak ik een strandwandeling met een vriendin. O wat is het heeeeeeeeerlijk om zo dichtbij het strand te wonen!

foto 2 (38)

Dinsdag
Er staat een 15 km met tempowisseling op het programma. Eigenlijk sport ik het liefst ’s ochtends maar het plenst zo hard dat ik besluit begin van de avond te lopen. Als ik naar buiten ga regent het nog steeds. Meh. Na een paar minuten ben ik compleet doorweekt. Of het nu mijn enkel is die zeurt of het irritante stemmetje in mijn hoofd (waarschijnlijk allebei), ik kom er maar niet in. Om mezelf wat mental power te geven splits ik de afstand op in 3 runs van 5 km. De eerste 5 gaan voor geen meter, de tweede 5 gaan iets beter en na de derde ben ik blij dat het erop zit. Oef.

foto (4)

Woensdag
Ik begin ’s ochtends met een cirquittraining en kruip daarna met een smoothie achter mijn laptop. ’s Middags heb ik een afspraak bij de fysio. Tijdens een trail run in mijn vakantie ben ik door mijn enkel gegaan en sindsdien heb ik last van mijn rechtervoet en rug. Een bekend probleem en het is zoals ik verwachtte een kwestie van de boel weer ‘rechtzetten’ and I am good to go. ’s Avonds moedig ik vanaf de bank het Nederlands Elftal aan. Had ik vanmorgen toch de oranje smoothie maar gemaakt…

foto (5)

Donderdag
Intervallen! Ik drink een paar glazen water, eet een banaan en sprint de deur uit. Voor het eerst sinds mijn vakantie loop ik weer lekker. Jee! ’s Middags ga ik voor afspraken naar Amsterdam. Aan het einde van de dag haal ik met een oud-collegaatje een maaltijdsalade bij SLA en plof neer op een kleedje in het Sarphatipark. Chill!

DSCN0496
Vrijdag
Eigenlijk wil ik naar yoga maar omdat de schilder om 8.00 uur op de stoep staat doe ik een 15 minute NTC workout. Van Alpro krijg ik een pakketje met de nieuwste oat drink (havermelk). Ik maak er meteen een smoothie mee. Yum! Het recept staat morgen online.

alpro

Zaterdag
Duurloopdag! Er staat 24 km op het schema. Mijn langste duurloop dit jaar was 22 km, het kilometers vreten begint nu écht. Jos (mijn man) gaat op de fiets mee. Gezellig! En handig, want nu hoef ik zelf geen water te sjouwen. De eerste 5 km moet ik er inkomen, daarna gaat het best lekker. Tot ik er 20 km op heb zitten. Dan heb ik het gehad en tel de laatste 4 af. I did it!

run

Zondag
Rustdag. Ik start easy met een ontbijtje en de krant. Daarna werk ik de recepten uit die ik vrijdag en zaterdag heb gemaakt. De zon komt door dus hup naar buiten voor een wandeling en kop koffie op het terras. ’s Avonds maak ik een doperwten soepje met munt en kijk de laatste twee afleveringen van Suits. Kan niet wachten tot seizoen 3 uit is!

foto (33)


Madelon en ik houden je wekelijks op de hoogte van onze weg naar de NYC marathon die we op 2 november lopen voor Stichting Het Vergeten Kind. Jullie reacties, likes en shares zijn onze motivatie en inspiratie. Thanks & stay tuned! Wil je ons sponsoren voor Het Vergeten Kind? Dat kan hier!

The following two tabs change content below.
Nienke Becker is fitness & health journalist en founder en editor in chief van Glow.

3 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *