Grapefruit powerfood

Grapefruits zijn echt vitaminebommetjes. Ze zijn ontzettend goed voor je en heel geschikt als post-workout food. Dit komt door een ideale combinatie van goede stoffen in deze citrusvrucht. Vlak na je workout is je lijf heel blij met deze krachtige goodness. Maar er zijn meer redenen om dit powerfruit te eten!

1. Voldaan gevoel
Een grapefruit zit vol vocht en vezels en dat werkt prima om lang een voldaan gevoel te houden. Je zou het misschien niet zeggen, maar na een grapefruit kun je er echt wel even tegen. Heb je zo’n dag dat je hongergevoel onverstoorbaar zijn eigen plan trekt? Pak dan eens zo’n vezelrijke vitaminebom!

2. Weg die kou!
Citrusfruit bevat veel vitamine C. Een grapefruit bevat zo’n 77 milligram. En hoewel je met veel vitamine C niet helemaal kan voorkomen dat je een koutje pakt, zorgt het er wél voor dat je minder lang last hebt van de verkoudheid. Met voldoende vitamine C (ongeveer 400 mg per dag) bestrijd je de kou en ben je er sneller vanaf.

3. Rikketik
Flavonoïden… Wat?! Antioxidanten! Je vindt ze bijvoorbeeld in cacao, maar ook in fruit zoals bosbessen en druiven. Ook grapefruit is een rijke bron van flavonoïden. In combinatie met de vezels uit de grapefruit helpen ze hart- en vaatziekten en hoge bloeddruk voorkomen. Goed voor je rikketik dus!

4. Beauty fruit
Grapefruits hebben een prachtige kleur. Dit roze pigment is te danken aan lycopeen, een antioxidant dat de celveroudering van het lichaam bestrijdt. Ze zijn dus niet alleen gezond voor je binnenkant, maar óók goed voor je buitenkant. Win-win!

Met grapefruit kun je allerlei lekkers maken, zoals een smoothie of salade. Hoe eet jij je grapefruit het liefst?

Grapefruit

Bron: Huffingtonpost.com / afbeelding header: wikipedia.com

Tags from the story
, , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *