Het hardloperskookboek

hardloperskookboekDit kookboek staat niet alleen bomvol heerlijke recepten voor sporters, maar ook vol leuke en handige weetjes. Wist je bijvoorbeeld dat als je meer (goed) vet eet je minder kans hebt op blessures? En dat vette vis, zuivel en winegums (ja, leest het goed) je herstel bevorderen?

Het Hardloperskookboek is een lekker praktisch boek, geschreven door Mirjam van Reijen en Barbara Kerkhof. Mirjam is bewegingswetenschapper en stond meerdere keren op het podium bij de NK Marathon. Barbara is journalist, fotograaf, hardloopster en schreef ook de boeken ‘Hardlopen voor Vrouwen’ en ‘Helden van de 42 kilometer’. Tussen de recepten door geven de dames informatie en tips over voeding en hardlopen. Wat kun je het beste voor, tijdens en na een training eten? Welke voeding kan helpen om je prestaties te verbeteren, hoe bereid je je voor op een wedstrijd en welke maaltijden helpen je goed te herstellen? Maar ook drinken, vegetarisch en glutenvrij eten, superfoods en supplementen komen aan bod.

De recepten zien er stuk voor stuk heerlijk uit. Bij elk gerecht staat hoeveel kilometer je moet hardlopen om de maaltijd te verbranden. Handig! Onze favorieten: de go nutty shake (3,4 km hardlopen), appeltaarthavermout (6,5 km hardlopen), quinoa salade met avocado, amandel en kikkererwten (8,5 km hardlopen) en de zalm- en makreel taart (7,7 km hardlopen). Mirjam en Barbara werken aan een tweede deel, wij zijn erg benieuwd!

Tags from the story
, , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *