Kaartspel-workout

Met een buddy trainen maakt het sporten extra leuk. En ook een spelelement doet het goed, voordat je het weet is de tijd voorbij en heb je knoerthard gewerkt. Winning! Deze manier van trainen heeft het beide en je kunt er allerlei kanten mee op. Wij doen deze speelse maar pittige workout regelmatig bij onze eigen gym, maar delen ‘m natuurlijk graag met jou. Leg je handdoek en fles met water maar vast klaar, want zweten wordt het wel met de kaartspel-workout!

Hoe werkt het?
Het is eigenlijk heel eenvoudig, maar big fun! Elke kleur vertegenwoordigt een oefening. De cijfers vertegenwoordigen het aantal herhalingen. Je schudt het kaartspel goed, legt de hele stapel omgekeerd neer en samen met je trainingsbuddy speel je zo snel mogelijk het hele kaartspel op. Daar heb je 25 minuten de tijd voor. Als je oefening erop zit, pak je telkens de bovenste kaart van de stapel en ga je de volgende bijbehorende oefening doen. Let op, je moet het zo snel mogelijk doen om de workout binnen 25 minuten af te maken, rusten komt daarna wel!

Twee workouts
Wij geven je twee kaartspel workouts, één waarbij je wat materiaal nodig hebt en eentje die je volledig doet met je eigen lichaamsgewicht. Die laatste kun je dus doen waar en wanneer je maar wilt, je hebt alleen een kaartspel nodig!

KAARTSPEL-WORKOUT 1
Benodigd materiaal: een gewichtsschijf of dumbells, een kettlebell, box (of bankje, opstap of richel), springtouw en kaartspel.

♥︎ harten > overhead lunges
♠︎ schoppen > kettlebell swing
♣︎ klaveren > box jumps (of als je geen bankje, box of richel hebt: squat jumps of split jumps)
♦︎ ruiten > push ups

Boer > 12 herhalingen
Vrouw > 16 herhalingen
Heer > 20 herhalingen

Aas > 20 burpees
Joker > 25 double unders (of 50 single jumps)

KAARTSPEL-WORKOUT 2
Benodigd materiaal: kaartspel.

♥︎ harten 
> push ups
♠︎ schoppen 
burpees
♣︎ klaveren
> air squats
♦︎ ruiten
> full body v-ups

Boer > 12 herhalingen
Vrouw > 16 herhalingen
Heer > 20 herhalingen

Aas > 20 lunges (links en rechts)
Joker > 25 squat jumps

Print de workout uit, schrijf ‘m op een briefje of zet je laptop op je trainingsplek. Want af en toe moet je toch even spieken welke oefening ook alweer bij welke kleur hoorde. Oké klaar? Zorg dat je stopwatch klaar ligt. Ready? Set… Go! Happy training!

kaartspel

Lees ook:
Medicine ball workout: 7 must try oefeningen
Touwtje springen: 15 minuten workout
20 minuten full body kettlebell workout

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *