Let’s get spicy: chilipeper

Houd jij ook wel van een beetje pit? Dan gebruik je ook vast en zeker regelmatig wat chilipeper in je gerechten. Wij in ieder geval wel! Nu kun je natuurlijk heel gemakkelijk gedroogde chili gebruiken, maar wij kiezen juist voor vers. Het geeft lekker veel pit en spicy eten helpt je bijvoorbeeld als je verkouden bent of als je niet helemaal lekker bent. En met onze handige tip heb je altijd verse chilipeper in huis!

Antioxidanten
Chilipepers zitten vol antioxidanten, caroteen en flavonoïden. Het zijn echte vitamine C bommen, want ze bevatten twee keer zo veel vitamine C als een sinaasappel. Maar ja, je eet van een chilipeper meestal geen grote hoeveelheden… Ze staan erom bekend dat ze de stofwisseling stimuleren en je sweet cravings onderdrukken. En ze zouden zelfs als natuurlijke pijnstiller werken.

Met mate
Wij ondervonden laatst nog dat té veel chilipeper ook zo z’n nadelen heeft; tintelende en pijnlijke lippen en tranende ogen bij het eten van een Vietnamees broodje. Dus chilipeper yes! Maar wel met mate ;-)

Zo vanuit de vriezer!
Wij hebben een paar favoriete recepten met chilipeper en hebben dus graag altijd verse pepers in huis. Maar vaak gebruik je maar een stukje in plaats van een hele peper. Van een Aziatische dame leerden we dat je chilipepers gemakkelijk in de vriezer kunt bewaren. Ga je koken, snijd dan zo vanuit de vriezer het stukje peper fijn dat je wilt gebruiken. De rest gaat gewoon weer terug de vriezer in. Superhandig en goed tegen food waste!

Wat is jouw favo recept met chilipeper?

Lees ook:
5 goede redenen om een eitje te tikken
Verwenontbijt: havermout met kardemom-gember peertjes
gezond ontbijt: carrot top
Bircher muesli
10 smoothies voor een goede start

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Tags from the story
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *