Maak je eigen sportdrank

Train je regelmatig langer dan een uur? Dan heb je tijdens en na de trainingen voldoende vocht nodig. Nu het buiten weer kouder wordt denken we vaak dat we het minder hard nodig hebben. Toch verlies je gemiddeld één liter vocht tijdens één uur sporten. Dus ook in de koudere maanden heb je dat vocht hard nodig als je flink traint. En je hebt niet alleen vocht nodig, maar ook ook aanvullende voedingsstoffen, zoals koolhydraten en mineralen.

Ben je niet zo dol op de welbekende zoete en kleurige sportdrankjes? Dan heeft Joanna Golub, de nutrition editor van Runner’s World Magazine (US), daar een perfecte oplossing voor. In dit filmpje legt ze uit hoe je je eigen sportdrank maakt. Wij zijn inmiddels fan van deze simpele en heerlijke dorstlesser.

Shoppinglist
ongeveer een halve liter water
2 eetlepels honing
een snufje zout
het sap van een halve citroen

 

 

The following two tabs change content below.

Madelon Baans

Madelon is partner van Glow, zelfstandig communicatie professional op gebied van sport & gezondheid, oud olympisch zwemster en schrijft graag over haar passie voor sport, gezondheid en gezond & lekker eten.
Tags from the story

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *