Meedoen aan een veggie challenge, met… pizza?!

Slechts 5% van de volwassenen en 3% van de kinderen eet hun dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groenten. Say what?! Yup, dat is de keiharde waarheid… Vanuit Glow proberen we natuurlijk al heel lang te vertellen dat ‘eat your veggies’ een slimme lijfspreuk is, vooral als je het ook daadwerkelijk doet, maar we zijn daarin gelukkig niet alleen. Bij Magioni – je kent ze wel van die groentenpizzabodems – vonden ze het ook tijd er wat aan te doen. En dus startten zij de Veggie Revolution, een challenge om meer groenten te eten. Met 7 pizzarecepten (ja heus) kun je ervoor zorgen dat je genoeg groenten binnenkrijgt. Ik testte een van de recepten. Benieuwd of je mee kunt doen aan een veggie challenge met pizza? Read on!

Eerlijk is eerlijk, ik heb zelf totaal geen moeite met het groenten-quotum. Ik hou van veggies! Maar ook van pizza (duh!) dus deze challenge lijkt a dream come true. Pizza eten terwijl je voldoende groenten naar binnen werkt en… ook nog eens binnen de perken blijft qua calorieën. Voldoende eiwitten, een sh*tload aan groenten en niet te veel vetten. Klinkt als een plan toch?

Oké, maar wat voor groentenpizza maakte ik dan? Komt ‘ie!

Het originele recept (dat je hier trouwens vindt) is met zalm, maar dat heb ik vervangen door geitenkaasbolletjes. Dan is de pizza dus niet alleen veggie revolution proof, maar ook vega proof! :-) Omdat ik mascarpone wat aan de zware kant vind heb ik dat vervangen door ricotta.

Verwarm de oven voor op 220 graden en snijd de lente uitjes in ringetjes en de komkommer in partjes. Meng de ricotta met wat Uberfit Dille Honing Mosterd (natuurlijk, vetvrij én suikervrij, dus sowieso een winner!) en een snuf peper en zout en roer alles goed door elkaar. Besmeer de pizzabodem met het mengsel en beleg de pizza met komkommer, lente ui en geitenkaasbolletjes. Bak de pizza 10 tot 12 minuutjes en maak ‘m vers uit de oven af met wat extra Uberfit saus.

Met deze pizza heb je al 125 gram groenten te pakken. Let the veggie revolution begin!

Shoppinglist (voor 1 pizza)
1 Magioni Hibiscus pizzabodem (deze beauty is helaas een limited edition!)
50 gram geitenkaasbolletjes
30 gram ricotta
40 gram komkommer
2 lente uitjes
Een flinke kneep Uberfit Dille Honing Mosterd
Pink Pitaya-poeder (let’s add some colour!)

Ook lekker:
Vegan spaghetti bolognese
Spruiten met gnocchi en geitenkaas
Vega burger van zwarte bonen
Koken in een kwartier: 10 lekkere én gezonde recepten
7x recepten met avocado

Blijf up-to-date en volg Glow op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.