Hoe kom ik na de vakantie weer in mijn sportroutine?

De zon schijnt nog volop, maar helaas is de vakantie voor velen van ons afgelopen. De zomer staat in het teken van genieten. Genieten van de zon, vakanties, wijntjes, BBQ’s en ijsjes. En wat doen we aan sporten? Uhm.. niet veel! Dat is niet erg, maar hoe kom je na de vakantie weer in jouw sportroutine? De tips van bootcamptrainer Tarek!

Geleidelijk
De grootste fout die je kunt maken is om meteen al het lekkers te schrappen en keihard te gaan sporten. Dit houd je misschien drie weken vol, maar daarna grijp je gelijk weer naar de M&M’s, chips en chocoladerepen. Begin eerst eens met het oppakken van je trainingsschema. Zorg ervoor dat je je lichaam wel voldoende rust geeft, hiermee voorkom je blessures. 
Zit je weer lekker in de sportroutine? Begin dan met het aanpassen van je eetpatroon.

Deze tips helpen jou om sneller terug te komen in je sportroutine:

  • Zoek een sportbuddy die je motiveert! Een buddy die jou van de bank afschopt als je geen zin hebt om te trainen en die de donuts uit je handen trekt.
  • Stel een doel voor jezelf. Train bijvoorbeeld voor een 10 km run of een leuk event.
  • Zorg ervoor dat jouw doelstelling realistisch is, ga niet gelijk voor een marathon trainen die binnen 2 maanden van start gaat.

Gaat het bovenstaande je gemakkelijk af? Niet onbelangrijk: dan ben jij misschien wel die buddy voor één van je vrienden die nodig van de bank af getrokken moet worden!! Go go go, you can do it!

sport workout training

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met The Bootcamp Club.

Meer lezen:
De do’s en dont’s voor je eerste bootcamp
Take care: trainen zonder blessures
3x goede stretches voor hardlopers
Sporten tijdens je zwangerschap
Heb jij wel eens triatlonkriebels gehad?

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL)

Tags from the story
, , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *