Dit kun je beter niet eten voor je training

Als je gaat trainen, bijvoorbeeld aan het einde van de dag, dan is het fijn als je iets hebt gegeten of die middag goed hebt geluncht. Een knorrende maag tijdens je workout is niet zo fijn! Slim snacken voor je workout is verstandig: wat eet je, wanneer en hoeveel? Maar ook vooral van belang: wat kun beter niet eten voor je training? Het eten uit dit lijstje kun je vóór je workout beter laten staan!

Pittig eten
Jazeker, pittig eten heeft zo zijn voordelen en kan je metabolisme lekker een boost geven. Maar het kan ook zorgen voor brandend maagzuur en is moeilijker verteerbaar. Dus bewaar dat pittige en kruidige bordje eten maar voor na je training, wél zo lekker en comfortabel!

Suiker
Natuurlijk is fruit echt prima om te eten voor je training, koolhydraten (suikers) heb je nodig! De geraffineerde suikers kun je echter beter links laten liggen. Die zorgen voor zo’n grote piek van je bloedsuikerspiegel dat er ook een diepe dip achteraan komt. Hierdoor ben je sneller vermoeid tijdens je training. Pakjes, zogenaamde energiekoekjes, of andere dingen met suiker erin? Beter niet!

Zuivel

Een paar happen kwark met een stuk fruit kan prima, maar go easy met de zuivel! Té veel zuivel is namelijk moeilijker verteerbaar en kan voor maagklachten zorgen tijdens je training. Dit geldt overigens ook voor plantaardige melkproducten. Die grote soya latte voor de training lijkt misschien lekker, maar kan net even wat te veel zijn voor je maag. Ook hier geldt: take it easy!

Vetten
Het ene vet is het andere niet. Een handje noten of halve avocado kun je namelijk prima eten voor de training, maar probeer de verzadigde ‘vette hap’ te voorkomen. ’s Middags een patatje of portie kibbeling? Daar ga je ’s avonds nog spijt van krijgen tijdens je workout. Bewaar je je cheat meal dus lekker voor als je klaar bent met trainen!

Vezels
Hoewel vezels héél belangrijk zijn in je voedingspatroon, kun je ze vlak voor de training beter achterwege laten. Ze kunnen namelijk zorgen voor een opgeblazen gevoel en oncomfortabel gas. Om gênante situaties en buikkrampen te voorkomen, eet je die dus beter ruim voor je training of erna!

sporten

Meer over voeding en trainen:
Slim snacken voor je workout
Gember voor herstel
Chocosmoothie 
6x natuurlijke sportvoeding voor onderweg

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Tags from the story
, , ,

4 Comments

  • Ik merk dat ik sowieso niet echt lekker sport wanneer ik te kort voor mijn training nog iets heb gegeten. Ik probeer altijd anderhalf tot twee uur voor het sporten mijn laatste ‘maaltijd’ te eten. Dan voel ik me vaak energieker en sterker tijdens mijn workout :)

  • En komkommer….. ik vergeet het zo vaak maar het schijnt iets met de schil te zijn waardoor je maag nogal in opstand komt als je erna gaat hardlopen of een andere intensieve sport. Zonder schil is dan weer geen probleem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *