5 oefeningen voor sterke armen

Mannen besteden vaak veel aandacht aan het kweken van spierballen, vrouwen vergeten juist vaak om hun armen te trainen. En dat terwijl vrouwen van nature een zwakker bovenlichaam hebben dan mannen. Sterke armen zijn niet alleen reuze handig als je die loodzware boodschappentas moet tillen, maar komen ook goed van pas bij andere sporten zoals hardlopen, wielrennen en zwemmen. En laten we eerlijk zijn, een paar sterke, strakke armen staat ook leuker in een tanktop dan een paar zwabberende kipfilets. Deze 5 oefeningen voor sterke armen doe je met je eigen lichaamsgewicht en kun je prima thuis doen.

Triceps dips
Met deze oefening train je niet alleen je triceps, maar ook je schouders en borstspier. Zet je handen achter je op een stoel, met de handpalmen van je af. Druk jezelf omhoog. Dit is je startpositie. Laat je langzaam zakken en houd je hoofd recht zodat je naar voren blijft kijken. Zak totdat je elleboog op ongeveer de hoogte van je schouders is. Druk jezelf weer omhoog zonder dat je ellebogen op slot gaan. Dit is 1 herhaling.

Push-up met rotatie
Door een twist toe te voegen aan je standaard push-up daag je je hele lichaam uit en zet je je armen extra hard aan het werk. Begin in een hoge plank met je handen onder je schouders en voeten op heupbreedte. Doe een push-up en kom terug in een hoge plank. Draai je lichaam en steek je linkerhand in de lucht. Let op dat je je heupen niet laat zakken. Kom terug in plank positie. Dit is 1 herhaling.

Plank side walks
Met deze oefening train je je armen, schouders én core. Een win-win-win dus! Ga in een hoge plank staan met je handen recht onder je schouders en je voeten op heupbreedte. Kruis je rechterhand voor je linkerhand terwijl je je linkervoet naar links verplaatst. Zet je linkerhand en rechtervoet bij zodat je weer in een hoge plank staat. Doe vijf stappen naar links en vijf naar rechts. Dat is 1 herhaling.

Diamond push-ups
Deze push-up variant zet je triceps extra hard aan het werk; de achterkant van je armen gaat lekker branden. Start in een hoge plank met je handen direct onder je schouders en je voeten op heupbreedte. Je lichaam vormt een mooie rechte lijn. Plaats je handen onder je borstbeen en maak met je vingers de vorm van een diamant: de vingertoppen van je wijsvingers en duimen raken elkaar aan. Zak door je ellebogen en breng je borst richting de vloer. Adem uit en duw jezelf omhoog. Dit is 1 herhaling.

Zijplank
Met deze oefening train je je armen, schouders, core en benen. Plaats je hand onder je schouder en strek je beide benen uit terwijl je balanceert op de zijkant van je voeten. Strek je andere arm uit in de lucht. Lift nu je bovenste been zover als je kunt en breng hem langzaam naar beneden. Herhaal 10-12 keer aan elke kant.

Doe elke oefening 10 tot 12 keer en herhaal alle oefeningen daarna nog een keer.

plank3

Meer workout inspiratie?
Medicine ball workout: 5 must-try oefeningen
Thuis trainen? 4 online platforms op een rij
Zo haal je meer uit je plank
Doe de omgekeerde burpee
Touwtje springen: 15 minuten workout

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Tags from the story
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *