Omgekeerde burpee

Heb jij ook een haat-liefde verhouding met de burpee? Hoe dan ook kun je niet om het effect van de oefening heen. Cardio- en spiertraining gecombineerd in één simpele oefening. Ook is de burpee perfect om het lichaam klaar te stomen voor de rest van je workout. Ben je de klassieke burpee een beetje zat? Dan kun je ook een omgekeerde burpee doen!

Core
De omgekeerde burpee is, zonder dat je het in de gaten hebt, een waanzinnige oefening voor je core! Hij lijkt wat minder zwaar dan de klassieke burpee, maar laat je niet misleiden… Je core en benen worden flink aan het werk gezet. Tegelijkertijd is de omgekeerde burpee wat vriendelijker voor je rug. Dus start je workout volgende keer eens met een paar reversed burpees, we zijn benieuwd wat je ervan vindt!

Omgekeerde burpee
Begin staand met je armen omhoog aan de voorkant van je mat, met ongeveer een voetlengte afstand tot de rand. Je zet de oefening in door je armen te buigen en je ellebogen naar je toe te trekken. Terwijl je dit doet zak je in squat positie en rol je jezelf naar achter. Trek je knieën naar je gezicht toe en rol door totdat je op je schouders ligt met je benen gebogen in de lucht. Je gebruikt nu je core om weer terug te rollen naar voren. Nu komt het lastigste deel… Je rolt jezelf zover naar voren dat je – zonder je handen te gebruiken – weer kunt opstaan. Terwijl je opstaat breng je je armen weer naar boven en spring je zo ver mogelijk omhoog; jump! Dit is één omgekeerde brupee.

Herhaal de oefening een aantal keer achter elkaar alsof je een soort schommelstoel bent.
Rock it!

2c26014aafd3f72d_reverse-burpee.xxxlarge

Bron: popsugar.com

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *