Orzo primavera

Op zoek naar een snel, voedzaam en heerlijk recept vol groenten? Zoek niet verder! Deze orzo primavera is snel klaar, zit boordevol voedzaam groen en is om te smullen. Lekker om na je workout snel op tafel te toveren!

Blancheer de asperges (in stukken) en erwten in een paar minuutjes (3 tot 4) beetgaar en kook ondertussen de orzo in zo’n 7 minuten al dente. Hak de peterselie en basilicum fijn. Giet de asperges en erwten af en wok ze op hoog vuur in wat olijfolie met peper en zout en een snufje chilipeper. Giet de orzo af en voeg erbij. Voeg nu ook de edamame of tuinboontjes toe. Roer alles goed door en roer ook de gehakte kruiden erdoorheen.

Maak af met het citroensap en eventueel nog een snufje peper en zout. Strooi wat mini tomaatjes eroverheen en rasp een beetje parmezaanse kaas erop: klaaaaaaaaar! Supersnel, supersimpel en superlekker. Oh en supergezond. Eet smakelijk!

Deze orzo primavera kun je maken met welke groenten je maar lekker vindt. Hou je erg van broccoli, sperzieboontjes of courgette? Dat kan er ook prima door! En wil je nog wat gezonde vetten aan je maaltijd toevoegen? Ook avocado doet het heerlijk bij dit gerecht.

Shoppinglist (voor 2 personen)
2 handjes orzo (circa 100 gram)
1 bos groene asperges
1 bakje of blikje edamame of tuinbonen
100-150 gram tuinerwten
een handje peterselie
een handje basilicum
sap van 1/2 citroen
1 handje mini tomaatjes
olijfolie
peper & zout
chilipeper
parmezaan

orzo primavera

Meer lekkers:
Thaise Tom Kha soep met noedels
Kokos-currysoep
Doperwtensoep met munt
Salade met witlof, bietjes, sinaasappel en avocado
Groene salade met asperges, courgette, doperwten en mozzarella

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *