Perzik smoothie

Perziken zijn lekker zoet van smaak en bevatten een gezonde mix van stoffen als bètacaroteen, luteïne, zeaxanthine, vezels en kalium. De bolronde perzik kun je natuurlijk gewoon uit het handje eten, maar kun je ook verwerken in salades, kerries en smoothies. Deze perzik smoothie is lekker als ontbijt, dessert of tussendoortje.

Als je regelmatig smoothies maakt is het handig om bananen (zonder schil) in een doosje in de vriezer te bewaren. Zo heb je altijd een voorraadje. Snijd de perzik in plakjes en leg er een paar apart. Doe een halve eetlepel havermout in een schaaltje en meng met 2 fijngehakte walnoten. Dit is je garnering. Doe de rest van de ingrediënten in de blender en mix tot een gladde smoothie. Voeg wat amandelmelk of water toe als de smoothie te dik is. Schenk in een glas en garneer met de stukjes perzik en het havermout-walnootmengsel. Zo krijgt je perzik smoothie een lekkere bite.

Shopping list
1 banaan, bevroren
1 perzik, ontpit
1/2 glas amandelmelk
2 el havermout
handje walnoten
snuf kaneel

perziksmoothie2

Tags from the story
,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *