Pompoenhavermout met pepernoten

Voor healthy foodlovers is een warm havermoutontbijtje een ware treat. Van Madelon en Nienke weten jullie inmiddels dat ze havermoutfans zijn, maar ook ik ben een havermoutverslinder. Door mijn glutenintolerantie ben ik aangewezen op alternatieve graansoorten en met havermout kun je echt zoveel. Zo maak ik er onder andere pannenkoeken, muffins, quichebodems, smoothies en brood van. Maar in november en december is er toch echt één havermoutrecept favoriet: pompoenhavermout met pepernoten!

Dit winterse comfort food is een heerlijk ontbijtje voor in het weekend of als je zin hebt om jezelf even te verwennen. Gezond en voedzaam met een kleine zoete zondiging. Here we go:

Maak eerst de pompoenpuree door de pompoen te koken en te pureren met een staafmixer. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met een restje pompoen dat je over hebt van een ander pompoengerecht. Doe de pompoenpuree in een steelpannetje en voeg de melk en het water toe. Voeg vervolgens de havermout en de kaneel toe. Blijf roeren tot de havermout stevig wordt. Breek de pepernoten in stukjes zodat ze nog een beetje een bite hebben, voeg toe en roer vervolgens nog een paar keer om. Schep in een schaaltje en zoek een lekker plekje op de bank om van dit kommetje geluk te genieten! Oh ja, wil je echt all the way genieten? Sprenkel dan nog wat ahornsiroop over de pompoenhavermout. Enjoy!

Shoppinglist
100 ml water
150 ml sojamelk
6 el havermout
5 el pompoenpurree
6 (glutenvrije) pepernoten
snuf kaneel

Pernoten

Meer havermout inspiratie:
Kruidige havermout
Hartige havermout met ei
Havermout met appel en pecannoten
Havermout met appel en blauwe bessen
Havermout carrot cake ontbijt

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

The following two tabs change content below.

Tessa Linssen

Product Manager PowerBar op NutriSense
Tessa Linssen is triatlete en werkt als Marketing & Communicatie Manager bij de Johan Cruyff Foundation. Deze vrolijke en stralende iron woman heeft een doorzettingsvermogen waar je 'u' tegen zegt en geeft tips over haar favoriete sporten: hardlopen, fietsen en zwemmen.

Laatste berichten van Tessa Linssen (toon alles)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *