Recovery smoothie

Na een pittige training heb ik niet altijd zin om wat te eten. Omdat ik het toch belangrijk vind om snel mijn reserves aan te vullen, zodat ik goed kan herstellen maak ik vaak bij thuiskomst een smoothie. Deze recovery smoothie is op dit moment mijn favoriet. Hij is zo klaar, erg lekker en voedzaam.

Doe de blauwe bessen met de boekweitgrutten en avocado in de blender en laat draaien tot je een egale massa hebt. Voeg de rest van de ingrediënten toe en laat nog 1 minuutje samen draaien. Lekker snel klaar en genieten maar!

Om het nog makkelijker te maken kun je de smoothie ook voor  je training al maken, dan kun je na die tijd gelijk aanvallen! Bewaar de smoothie alleen niet langer dan een dag. Dit gaat ten koste van de voedingsstoffen.

De boekweitgrutten en havermelk zijn glutenvrij. Dit maakt de smoothie ook geschikt voor mensen met coeliakie. Bovendien zijn boekweitgrutten rijk aan eiwitten en koolhydraten, ideaal dus voor een goed herstel. Cheers!

Shoppinglist voor een grote smoothie:
1 el cacao
250 ml havermelk
3 el boekweitgrutten, deze kun je eventueel vervangen door fijne havermout
1 handje blauwe bessen
1/2 avocado

IMG_9545

Ook lekker:
Bieten smoothie met banaan en citroen
Frisse munt smoothie met cacaonibs
Courgette smoothie met appel en banaan
Carrot cake smoothie

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *