Kleine snacks en poeders on the go. Je raadt nooit hoe wij ze meenemen!

Glow fit mom tips
Glow fit mom tips

Een tijdje geleden schreven we al over de ultieme life hack voor de fit mom, maar het was niet de enige, er zijn er nog meer. Hoe neem jij bijvoorbeeld je kleine snacks en poeders mee voor na de training? Wij hebben een superhandige oplossing voor je snacks on the go!

Kijk, eet je gevarieerd en let je goed op je proteïne inname, dan heb je helemaal geen extra poeders nodig. Maar het kan weleens zijn dat je te weinig eiwitten binnenkrijgt bijvoorbeeld door tijdgebrek om iets uitgebreids te maken, een (te) vol schema, of een kleine aandachtvrager waardoor je niet eens tijd hebt om zelf fatsoenlijk te eten. In zulke gevallen kan zo’n proteïne shake wel eens een uitkomst zijn. Maar hoe neem je het dan mee naar je workout? In een plastic zakje, met kans op scheuren? In een bakje, dat uiteraard een keer open gaat in je tas? Of zeul jij de hele bus mee in je sporttas?

Wij hebben nu een supertip voor je. Ben je moeder, dan ken je die bakjes wel die je op elkaar kunt schroeven en waar je melkpoeder in kunt doen voor als je met je kindje op stap gaat. Na wat googlen kwam ik er achter dat dit een melkpoedertoren heet… Wist je dat er in ieder bakje precies een handje nootjes of bessen past? Of dus ook precies 1 scoop proteïne poeder? Omdat die bakjes juist zijn gemaakt om poeder te bewaren blijven ze goed dicht en blijft je snack goed droog. Er zit ook nog een soort trechtervormig dopje op om netjes mee te kunnen schenken. Bedoeld voor in een babyfles maar kan ook heel goed in een shake beker.

Niet alleen je kleine snackies, maar ook pleisters, paracetamolletjes of startnummerspeldjes kun je heel slim meenemen in zo’n melkpoedertoren. Handig! Dus weg met lekkende zakjes en bakjes en even langs een babywinkel (Hema, Kruidvat, etc). Ja ook de niet-moeders, want dit is een must have voor iedere fit chick!  Hier een voorbeeld, 2 euro! Waarom wist je dit niet eerder hè? ;-)

melkpoeder-toren-suavinex-4-doosjes-jillswebtique-500x500

Meer voor fit moms (to be):
Vegetarisch eten tijdens de zwangerschap
Sporten tijdens je zwangerschap: wanneer begin je en hoe lang kun je doorgaan?
Hardlopen achter de kinderwagen
Zwanger en buikspieren trainen, hoe zit dat?

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

The following two tabs change content below.
Josine Gräfe is prenatal & postnatal fitness specialist. Zij heeft een baby, een kleuter en twee (bonus)pubers. Naast de trainingen die ze geeft probeert ze zelf ook zoveel mogelijk te sporten, vaak is dit met een baby in haar armen of een kleuter op haar rug. Josine werkt als Master Trainer & Projectmanager bij AALO Opleidingen BV en is Founding Mother van De EnergieBrigade.
Tags from the story
, , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *