Spinazie gember smoothie

Eat your veggies! Het is een welbekende en veelgehoorde uitspraak en ik houd me er persoonlijk graag aan. In bijna al mijn maaltijden probeer ik groenten in de hoofdrol te zetten. Ja, ook in het ontbijt! Nu eet ik natuurlijk ook regelmatig een bak kwark of havermout, maar even zoveel keren maak ik een heerlijke smoothie met: groenten! Deze spinazie gember smoothie staat voor mij voor een echte powerstart van de dag!

>> Wist je dat groenten ook prima in je kwarkontbijt kunnen?

Simpeler dan een smoothie wordt het niet, want het is een kwestie van alles bij elkaar mikken en blenden. Dus: doe de spinazie en banaan in de blender of nutribullet. Voeg de geschilde gember toe, een scoop proteïne en het water. En dan nu: blenden maar!!

Deze smoothie is mijn favo green monster en met deze ingrediënten een ‘klein ontbijt’ van 175 calorieën, waarbij je maar liefst 23 gram eiwit binnen krijgt en daarnaast ook 21 gram koolhydraten en 1,6 gram vet. Helemaal perfect voorafgaand aan een ochtendtraining bijvoorbeeld of als snack tussendoor. Wanneer ik er een groot ontbijt van wil maken voeg ik bijvoorbeeld nog wat havermout en een kwart avocado toe. Smullen!

Shoppinglist voor 1 smoothie
100 gram (bevroren) spinazie (2 flinke handen)
1 halve bevroren banaan
Een stuk gember (grootte afhankelijk van hoe gek je bent op gember ;-))
200 ml water
1 scoop proteïne poeder (mijn favo is de ongezoete Silverback #nospon)
(of in plaats van proteïne poeder kun je ook 200 gram kwark (en in dat geval minder water toevoegen))

Ook lekker:
De perfecte fluffy pancakes
Shakshuka met aubergine en ei
Vegan spaghetti bolognese
Spruiten met gnocchi en geitenkaas

Blijf up-to-date en volg Glow op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *