Sportrepen met noten en gedroogd fruit

Een lekkere reep, bomvol natuurlijke voedingstoffen die je snel energie geeft voor je workout. En super eenvoudig om te maken, deze sportrepen bestaan uit slechts drie ingrediënten en er komt geen oven aan te pas.

Laat de dadels 15 minuten weken in warm water. Hak de noten fijn of vermaal ze in de keukenmachine. Ontpit de dadels en verwijder de steeltjes van de vijgen, vermaal ze samen met het water in de keukenmachine (je kunt ook een blender of staafmixer gebruiken) totdat er een plakkerige bal ontstaat. Meng de fijngehakte noten door de plakkerige bal. Je kunt dit met de keukenmachine doen of kneed met de hand tot alles goed is verdeeld.

Leg een vel bakpapier goed strak in een cakeblik en schep het mengsel erin. Verdeel het mengsel over de bodem en druk het geheel goed aan met een spatel of de achterkant van een lepel. Zet het cakeblik in de koelkast en laat minimaal 4 uur staan, een nachtje is beter – dan is het  mengsel goed koud en is het makkelijker om repen te snijden. Haal de plak met het bakpapier uit het cakeblik en snijd met een mes in repen. Bewaar de repen in een afgesloten bakje in de koelkast. Ze blijven ongeveer een week lekker, maar wedden dat ze voor die tijd al op zijn? Wil je ze meenemen in je sporttas? Wikkel er een stukje bakpapier omheen.

Shopping list (voor ca 8-10 repen)
200 gram medjool dadels
150 gram gedroogde vijgen
100 gram ongezouten noten (amandelen, cashewnoten, whatever you like)
3 el water

sportreep sportreep3

Meer fijn pre- en post-workout food:
Choco smoothie voor herstel
Bananenbrood 
Gevulde appels
Banana pancakes

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *