15 minuten workout

Weinig tijd? In een kwartier kun je prima een workout doen. Zelfs een korte training heeft effect op je gezondheid: je verlaagt stress, geeft je stemming een boost, maakt je hoofd leeg en slaapt beter. Bovendien blijf je zo gemotiveerd om te sporten. Ze zeggen niet voor niets: één gezonde keuze leidt tot een volgende. Hetzelfde geldt voor het omgekeerde. Als je een tijdje niet hebt getraind wordt het steeds lastiger om jezelf een schop onder je kont te geven om je sportschoenen aan te trekken.

Geen idee wat je moet doen? Probeer deze 15 minuten workout. Doe elke oefening 50 seconden, rust 10 seconden en ga door met de volgende. Klaar? Herhaal de hele set nog 2 keer.

1. Touwtje springen of knieheffen
2. Lunges
3. Push ups
4. Squats of squat jumps
5. Plank

In de Nike Training Club app vind je ook leuke workouts van 15 minuten.

Ga je liever hardlopen? Loop 5 minuten rustig in. Trek een sprintje van 80-100 meter, jog even tot je hartslag iets is gezakt en zet opnieuw aan. Herhaal 3 tot 5 keer. Loop 5 minuten rustig uit.

 

push up variaties 3

Tags from the story
, , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *