Push it real good

Veel vrouwen hebben een hekel aan push-ups. En zoals voor veel dingen die niet leuk zijn, geldt ook voor push-ups; ze zijn goed voor je. Waarom? Je traint je borstspieren, schouders, triceps, rug en hele core. Een perfecte workout dus, het vergt alleen wat training om de push-up goed onder de knie te krijgen. Deze drie tips helpen je om het meeste uit elke push-up te halen.

  1. Ellebogen naar binnen
    De meest gemaakte fout bij de push up: handen die te ver van het lichaam geplaatst zijn en ellebogen die een hoek van 90 graden maken. Plaats je handen naast je lichaam ter hoogte van je borst en duw jezelf omhoog tot je in een plank staat. Laat jezelf weer zakken tot je ellebogen een hoek van 45 graden maken.
  2. Billen naar beneden en rug recht
    Hou je billen laag (daaaag tent) en laat je heupen niet zakken (hallooo holle rug). Je lichaam moet zo recht zijn als een plank.
  3. Hou je nek neutraal
    Ontspan je nek, hou je hoofd in een rechte lijn met je ruggengraat en kijk recht voor je uit naar de grond.

push up variaties 3

Hoeveel push-ups kun jij?

Lees ook:
6 push-up variaties
Sterke triceps met de chaturanga
5 oefeningen voor sterke armen
Medicine ball workout: 7 must try oefeningen

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Tags from the story
,

1 Comment

  • Hoe raad je zo waar ik aan moet werken…. Voor degenen die dit echt niet trekken kun je ook de knieën op de grond leggen. Wel netjes aan de rest blijven werken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *