Home & Hotel Tabata Workout

Geen zin om naar de gym te gaan? Weinig tijd? Of op reis en geen gym in de buurt? No gym, no problem! Deze tabata workout voor thuis of onderweg doe je gewoon in je woon- of hotelkamer en heb je in een half uurtje gedaan. Het enige dat je nodig hebt? Je eigen lichaam!

Voor elke oefening doe je een tabata: 20 seconden trainen, 10 seconden rust; dit herhaal je 6 keer. Tussen de verschillende oefeningen pak je even wat meer rust; 2 minuten. Gaat die hele ronde met 6 keer elke oefening je prima af? Ga dan voor 8 herhalingen. Is het echt peanuts? Doe dan de hele ronde nog een keer.

Push-ups
Een push-up kun je werkelijk overal doen. Je traint je borstspieren, schouders, triceps, rug en hele core. Je hebt alleen een klein beetje ruimte nodig, that’s it! Misschien niet je meest favo oefening, maar daarom juist zo goed om te doen. En let op je techniek, met deze tips lukt het je om een perfecte push-up te doen! Dus aan de slag: 20 seconden push-ups, 10 seconden rust. De gewone push-ups te saai voor jou? Probeer deze variaties eens.

push-up plank

L-sit
De L-sit is een uitdagende oefening, maar goed voor je kracht en coördinatie. Je triceps en core worden flink aangesproken bij deze L-sit hold. Die 20 seconden lijken misschien niet zo lang, maar give it a try!  Houd je het niet vol? Houd je vorm dan vast zo lang je kunt en neem de rest van de 20 seconden als  extra rust. Een badrand is een prima plek voor een L-sit, maar ook op de grond kun je deze oefening doen. Let’s sit!

IMG_0125

Burpees
Veel mensen hebben een hekel aan burpees, maar oh wat word je er groot en sterk van! ;-) Met de burpee combineer je cardio- en spiertraining in één oefening en je zet werkelijk je hele lijf in beweging. Eigenlijk geen enkele reden dus om de burpee niet in je workout te integreren. Doe in 20 seconden zo veel mogelijk burpees (probeer je tempo hoog te houden!) en neem 10 seconden rust. En herhaal. Burpee time!

IMG_0127

Wall sit
Waar je met de L-sit vooral focust op je triceps en core, voel je de wall sit vooral in je benen. Je quadriceps worden lekker aan het werk gezet. Ga 20 seconden tegen de muur zitten, sta 10 seconden op en gooi je benen even los. En zitten maar weer!

wall sit

Handstand hold
Turn the world upside down! Het oefenenen van een handstand is goed voor je lichaamsbewustzijn, balans en stabiliteit. Zorg voor een stevige ondergrond en achtergrond, zodat je veilig de handstand tegen de muur (of deur) kunt uitvoeren. Als kind heb je dit vast ook wel eens gedaan. Nu kun je toch wat barrières ervaren. Take it easy, je hoeft niet alles in één keer te kunnen. Denk je dat het al wel lukt? Ga dan voor 20 seconden op je handen staan en neem 10 seconden rust voordat je de wereld weer op z’n kop zet!

IMG_0126

Ook prima voor thuis en onderweg:
Kaartspel-workout
4 yoga poses voor een frisse start
5 toffe apps voor jouw gezondheid
Yoga zonder les
20 minuten kettlebell workout

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *