Geen zin in je thuis-workout? Zo doe je ‘m toch!

Eerlijk is eerlijk, we hebben het allemaal wel eens: een thuis-workout op het schema maar écht geen zin. No worries, overkomt ons allemaal wel eens. Naar buiten gaan, een geplande les in de gym of een sport buddy die op je wacht, allemaal dingen die het trainen soms wat makkelijker maken. Maar alleen – all by yourself – thuis (terwijl niemand het ziet!) je workout rocken? Soms moet je nu eenmaal even die drempel over. Glow to the rescue, met deze tips doe je ‘m toch!

1. Zet je playground vast klaar
Moet je ’s avonds ‘ aan de bak’? Leg dan je trainingsmatje en tools vast klaar als je ’s morgens de deur uit gaat. Op het moment dat je thuis komt ’s avonds kun je er letterlijk niet omheen. Wedden dat je toch die mat op stapt?

2. Train met een app
Bij gebrek aan een buddy is een app een prima vervanger. Zo’n Nike-dame die in je oor tettert dat je ‘fantastisch bezig bent’ of ‘alles moet geven’ helpt toch! En eerlijk is eerlijk, het is ook wel fijn dat die app gewoon zegt wat je moet doen. Niet nadenken en gaan!

3. Zet ‘m in je agenda
Inplannen. Dat is niet alleen de truc met de trainingen buiten de deur, maar juist ook voor het werk dat je thuis wilt doen. Dus die core trainingen? Zet ze ook gewoon in je agenda! Op die manier laat je veel minder aan het toeval over. Als iets gepland staat is de kans nu eenmaal groter dat je het ook daadwerkelijk doet.

4. Hanteer de 10-minuten regel
Weet je het nog, die 10-minuten regel? Geef jezelf 10 minuten om erachter te komen of je écht geen zin hebt. Tegen die tijd ben je waarschijnlijk op een derde van je training en maak je ‘m vast lekker af. Dus!

5. Dress for succes
Nee, nee, nee, niet in je oude joggingbroek en verwassen shirt aan je workout beginnen. Trek je mooiste gear aan, net zoals je in de sportschool of op straat zou doen. Eenmaal in je beste pakkie ga je heus wel beginnen!

6. Doe een andere workout
Voelt het echt niet goed om aan je core training te beginnen? Kies dan iets waar je wél zin in hebt, zoals een yoga sessie. Met die chaturanga’s train je ook best lekker je core en werk je ook nog aan je mobiliteit. Bedenk ook maar zo: iets is beter dan niets!

7. Deel het!
Check social media voor wat motivatie als je echt geen zin hebt. Wedden dat die fanatieke sporty spice die je volgt al ergens bezig is met een workout. Use it! Als zij het kan, kun jij het toch ook? En deel het lekker na je workout, want alle cheers die je verzamelt kun je mooi weer gebruiken als motivatie voor je volgende training. Roarrrr!

Thuis trainen

Meer lezen:
Sporten als je ouder wordt
7 feiten en fabels over slapen
Is perfectionisme goed of slecht?
Zo krijg jij jezelf van de bank af
Waarom je van sporten gelukkig wordt

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *