Thuis workout

Heb je een hekel aan de sportschool? Is buiten sporten niks voor jou? Weinig tijd? Dan is deze ‘thuis-workout’ van Women’s Health misschien wél wat voor jou! Een snelle en effectieve workout die niet moeilijk is en waarbij je niet meer nodig hebt dan een beetje ruimte en een handdoek. Give it a try!

  1. Leg curl
    WH leg curlGa op je rug op de grond liggen met je knieën gebogen en beide hakken op een handdoek. Til je heupen omhoog, zodat je lichaam een rechte lijn vormt van knieën tot schouders. Schuif je hielen zo ver mogelijk van je af, zonder je heupen te laten zakken. Hou de houding even vast in de eindstand en kom weer terug naar de beginstand. Herhaal 15 keer. Heb je vloerbedekking in huis? Gebruik dan een plastic zak of plastic bordjes in plaats van een handdoek.
  2. WH twistRussian twist
    Ga op de grond zitten en houd de handdoek iets breder dan schouderbreedte gestrekt voor je uit. Je houdt je armen op schouderhoogte. Leun naar achter alsof je in je ‘luie stoel’ gaat zitten en trek nu je benen op. Je zit nu dus echt alleen op je billen, hou je core op spanning om je balans te bewaren. Trek het rechter uiteinde van de handdoek naar de vloer en draai daarbij je schouders en romp. Kom terug naar het midden. Nu doe je hetzelfde, maar dan naar links. Herhaal 20 keer.
  3. WH lungeLateral lunge
    Ga met je voeten op schouderbreedte staan. Plaats je handen op je heupen en je rechtervoet op de handdoek. Buig je linkerknie en duw je heupen naar achteren terwijl je je rechtervoet zo ver mogelijk zijwaarts schuift. Hou de houding heel even vast in de eindstand en kom weer terug naar het midden. Herhaal 15 keer naar rechts. Wissel van kant en doe dit ook 15 keer naar links.
  4. WH supermanSuper(wo)man
    Ga op je buik liggen, hef je borst op en hou de handdoek strak tussen je handen met je ellebogen gebogen, zodat je handen bij je schouders zijn. Druk op de handdoek van je af totdat je armen recht zijn. Kom weer terug naar de beginstand. Herhaal 20 keer. Eitje? Til dan je voeten een heel klein beetje op. En denk aan die spanning op je core!

 

 

Een effectieve training hoeft niet veel tijd te kosten en je hebt er niet veel voor nodig, behalve een beetje ruimte. En plezier!

Wat is jouw favoriete thuis-workout?

Bron en afbeeldingen: womenshealthmag.com

 

Follow my blog with Bloglovin

Tags from the story
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *