Winterdipje? Zo krijg jij jezelf toch van de bank af

Buiten is het koud en donker en je zit lekker knus in je huispak met een kop thee op de bank. Dan wil je er toch niet meer af?! Tuurlijk, een avondje thuis is heerlijk. Maar als je niet oppast zit je zo de hele winter binnen. En die bank zit echt nóg lekkerder na een workout. Met deze vijf tips krijg jij jezelf toch van de bank af.

1. Leg je spullen klaar
Pak ’s morgens je sporttas in of leg je hardloopoutfit vast klaar. Zodra je thuis komt zie je je sportspullen liggen en is de kans veel groter dat je ook daadwerkelijk je sporttas oppakt of in je sportkleren schiet en naar buiten gaat. Heb je meer motivatie nodig? Plak een post-it met een motiverende tekst of je trainingsschema op je spiegel of de koelkast. Handige reminder om aan de bak te gaan! We zeggen wel eens prepping is everything, neem nou maar van ons aan: het werkt écht!

2. De warme douche
Onthoud dat er een warme douche op je wacht! Met dat weldadige gevoel van een warme douche in gedachten lukt het je vast om je sportoutfit aan te trekken en te gaan. Ga je naar de sportschool, yogastudio, crossfitbox of het zwembad? Stel die warme douche dan niet uit tot thuis, maar ga gelijk nadat je gesport hebt. Je bent dan direct weer fris en fruitig en dan kun je veel beter de kou weer trotseren op weg naar huis. Eenmaal thuis plof je lekker op de bank met een kop thee en een after workout snack of een dampend bordje eten.

3. Spreek af en stel regels
Simpel: maak een date! Als je afgesproken hebt met je sport buddy dan móet je wel die bank af komen. En nee, appen dat je geen zin hebt, dat je zo lekker in je Netflix serie zit, of dat je het veeeeel te koud vindt buiten is niet toegestaan. Spreek met elkaar af dat jullie alleen maar motiverende teksten mogen whatsappen naar elkaar. Wedden dat het helpt?!

4. Check social media
Honderd keer per dag social media checken is niet altijd even effectief. Maar als je moeite hebt om je huispak te verruilen voor je sportpak… check dan even Instagram. Gegarandeerd dat je een paar zeer motiverende dames en heren in je timeline voorbij ziet komen die net hun rondje hebben hardgelopen, het zwembad in gedoken zijn, of in lotushouding op de yogamat zitten. And goooooo!

5. Niet zitten voordat je klaar bent
De allerbeste (en misschien ook wel de makkelijkste) tip: ga sporten vóórdat je gaat zitten. Als je eenmaal op de bank gaat zitten, dan maak je voor jezelf de drempel alleen maar hoger. Dus: ben je klaar met werken, studeren, koken, leren of whatever je aan het doen bent? Ga dan nu! Zitten kan altijd nog.

In de zomer is het voor iedereen veel makkelijker om naar buiten te gaan, te bewegen en te genieten van de zonnestralen. Maar juist ook in de winter is het belangrijk om je energielevels op peil te houden en lekker te sporten. Remember, na afloop ben je altijd blij dat je bent gegaan. You can do this!

Wat is jouw beste methode om de bank af te komen?

Bank

Meer lezen:
Zeg vaker dankjewel en word gelukkiger
Waarom je van sporten gelukkig wordt
Waarom gelukkig zijn goed is voor je gezondheid
Wetenschappelijk bewezen: 5 gelukstips

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

3 Comments

  • Pff, dat winterdipje ken ik wel ja. Hoewel ik wel altijd blijf gaan merk ik dat ik mezelf er echt meer toe moet aanzetten. In het donker naar je werk toe en in het donker weer thuiskomen zorgt er voor dat ik het liefst lekker op de bank plof…

  • Dat is voor veel mensen herkenbaar Marvin! Vooral het donker maakt het lastiger inderdaad. Maar goed dat je toch gewoon gaat! En dan daarna wél lekker op de bank ploffen :)

  • Vooral die laatste werkt bij mij altijd goed! Gewoon je sporttas mee naar college(of werk) en dan gelijkdoor naar de sportschool:).
    Super mooie vloer trouwens, op die foto! Haha

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *