Wakker worden. Zo gaat het een stuk makkelijker!

Heb jij een stevige bak koffie en wat tijd nodig om een beetje bij de mensen te komen ’s morgens? Cafeïne lijkt voor veel mensen het ultieme goedje om wakker te worden en de motor op te starten in de ochtend. Toch hoef je niet perse naar de koffie te grijpen voor je dagelijkse wake up call, zo blijkt uit deze wetenschappelijke tips. Hiermee gaat wakker worden een stuk gemakkelijker!

Licht
Doe gelijk de gordijnen open! Onder invloed van (dag)licht gaat de melatonine productie naar beneden (je weet wel, dat hormoon waar je slaperig van wordt). Het is dus veel gemakkelijker om wakker te worden in een lichte ruimte dan in een donker hol.

Koude douche
Hmm, misschien niet je favo bezigheid ’s morgens. Maar onderzoek wijst toch écht uit dat afsluiten met een koude douche zorgt voor alertheid. Ook geeft het je metabolisme een boost waardoor je minder vermoeid bent. Brrr!

Drink
Tijdens de nacht verlies je vocht en zelfs milde dehydratatie zorgt voor vermoeidheid en je alertheid en concentratievermogen nemen af. Dus drink een glas water als je uit bed komt om te zorgen dat je hydratatie weer op peil komt!

Healthy breaky
Nu schotelen wij je regelmatig een healthy breaky voor hier op Glow. Niet voor niets, want een gezond ontbijt zorgt ervoor dat je langer alert bent tijdens het eerste deel van de dag. Vooral vezels en complexe koolhydraten doen het goed: hoi havermout!

Citrusfruit
Flavonoïden. Wat? Flavonoïden! Die vind je vooral in citrusfruit en werken positief op je staat van alertheid. Het zijn krachtige antioxidanten, goed voor je bloedsomloop en hart. Dus lekker sinaasappels juicen of bijvoorbeeld een heerlijke grapefruit door je ontbijt. Pssst, ook cacao bevat superveel flavonoïden!

Workout
Je bloedsomloop wordt gestimuleerd, je brein krijgt meer zuurstof en je mentale instelling verbetert. Ja… en dat allemaal door een workout in de ochtend. Daarna kun je heel de dag aan! Met deze tips lukt zo’n earlybird workout jou misschien ook!

Muziek
Als je naar muziek luistert wordt je brein gestimuleerd, wakker worden! Je krijgt ook nog eens meer zin om te bewegen. Dus maak die playlist voor morgenochtend maar vast klaar.

In dit filmpje wordt het allemaal kort maar oh zo duidelijk uitgelegd. Veel plezier met wakker worden!

slapen

Bron: ASAPScience

Meer health tips lezen?
Minder eten en toch een verzadigd gevoel: 7 tips
Toe aan een digitale detox? 10 tips!
De top 7 vitamine C-bommen
Waarom zijn appels zo gezond?

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Tags from the story
, , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *