Road 2 WK triatlon: een rommelige week

Zo hee! Die run-bike-run van zondag zit nogal in mijn benen als ik wakker wordt maandagochtend. Dit lijkt een pittige week te worden maar ik ga er weer voor. Want ik mag niet vergeten dat ik over 8 weken aan de start sta in Rotterdam! Dat het workwise een rommelige week is mag de pret niet drukken, maar hoe pas ik dan toch mijn trainingen in?

Maandag: zure benen
Oempf! De wekker gaat om 6:00 uur en ik merk al dat mijn lijf zeer doet. Ik ben gister toch diep gegaan bij de duatlon en dat voel ik vooral in mijn benen. Er staat een zwemsessie op het programma en dat is prima, want deze training kan dienen als herstel. Ik check de weersapp en?… Bah, 12 graden buiten! Dit betekent dat het koud is in het buitenbad. Eenmaal daar aangekomen blijkt het water 20,9°C, brrrr! Ik ga het zwembad in, zwem 3×500 meter op een slakkentempo en ga gauw onder de warme douche! Ik warm op met een flinke cappu en ga dan gauw aan het werk.

In de middag staat er een CrossFit training op het schema, maar mijn benen doen nog steeds zeer! Zo’n kantoordag (lees: heel de dag zitten!) doet dan ook geen goed. Gelukkig train ik in de ‘open gym’ en kan ik samen met mijn trainingsmaatjes een eigen programma samenstellen. De focus ligt vandaag dus op de armen! Ook de airbike zit erin, oei proberen het zuur weg te trappen… Ik merk dat ik een versnellinkje lager meedoe, maar het gaat allemaal nog redelijk. In the pocket! Ik vertrek daarna weer richting het zwembad. Niet voor mijn eigen training, maar om training te geven, de laatste les voor de zomerstop!

Dinsdag: moe…
Ik moet lopen, maar mijn benen voelen nog steeds moe en pijnlijk aan. Na een half uurtje snoozen en bedenken dat ik geen zin heb, sta ik toch op en besluit ik voor een korte duurloop te gaan. Intervallen is vandaag geen optie! De run komt uit mijn tenen maar toch is het eigenlijk best prima. Het prachtige uitzicht van mijn run langs het water maakt alles goed. Ik werk vandaag thuis en dat is stiekem wel lekker.

Eind van de middag ga ik voor mijn eigen CrossFit training, voordat ik de groep training ga geven. Ook vandaag stellen we weer een training samen die zich vooral richt op het bovenlijf en hoewel ik bij me de warming up heel stram voel, gaat de WOD eigenlijk best oké! Daarna geef ik nog twee lessen en begin ik toch wel écht moe te worden. Omdat ik thuis heb gewerkt kon ik het eten tussendoor al preppen, dus eenmaal thuis staat er een heerlijke pan vega curry op me te wachten. Ik ben bijna te moe om te eten, maar zorg dat ik voldoende binnen krijg en duik gauw mijn bed in!

Woensdag: ochtendhumeurtje
Ja hoor, daar is die wekker weer om 6:00 uur. Dit is niet mijn ochtend! Ik laat alles uit mijn handen vallen en heb zelfs een lichtelijk ochtendhumeurtje! Ik kan je verklappen: dat is nogal uitzonderlijk ;-) Maar eenmaal in het zwembad klaart de lucht in mijn hoofd een beetje op en besluiten we er weer een fijne training van te maken. Omdat het buitenbad nog steeds koud is, zwem ik telkens maar een half uur tot max drie kwartier, maar dat is ook wel prima. Ik zwem temposet van 1 kilometer als kern en zoek daarna weer gauw de warme douche op! Op woensdag ontbijten Joanne en ik vaak samen als het werk het toelaat. Met een kop gemberthee en een heerlijk schaaltje acaí warmen we op voordat we aan de slag gaan.

Woensdag is de vaste fietsgroep-avond. Maar onze groepsapp gaat al flink heen-en-weer overdag want er wordt onweer voorspeld. Dat is natuurlijk niet zo’n fijn vooruitzicht! Tegen de avond is iedereen van de groep al in de mood voor take-away-food en Netflix en het fietsen wordt dus afgeblazen. Ook ik bestel eten (gezond, dat dan weer wel!) en duik in mijn joggingbroek op de bank met een nieuwe aflevering van House of Cards. Dat het vervolgens de hele avond mooi weer blijft proberen we te negeren, maar gaat wel een beetje in mijn kop zitten. Ik weet namelijk dat ik de rest van de week geen tijd meer heb om te fietsen…

Donderdag: lopen als een malle en een wijntje teveel
Hoewel donderdag mijn rustdag is, ga ik om 6:00 uur uit bed om een intervaltraining te lopen. We gaan vrijdagavond namelijk voor een paar dagen naar Berlijn en dat betekent dat mijn trainingen op een laag pitje komen. Ik loop mijn vertrouwde Maasboulevard heen-en-weer en doe 3 sets van 3-2-1 minuten opbouwend. Het is onwijs benauwd buiten! Hoewel het niet regent kom ik toch volledig doorweekt weer thuis. Ik heb die dag allerlei afspraken en schiet daarna dus direct onder de douche en in work mode!

Donderdagavond breng ik vaak in de bios door, maar vanavond heb ik een bijzonder etentje gepland. Mijn goede vriend Wesley en ik (we zijn al 28 jaar bevriend!) worden allebei 40 dit jaar. Voor hem is dat aankomende week en dus besluiten we het samen goed te vieren! We eten bij een van mijn favo restaurants en ik laat ook de wijn heerlijk smaken. Resultaat: tipsy thuis en te laat op bed, maar een fantastische avond! :-)

Vrijdag: rennen, hollen, vliegen
Vrijdagochtend 6:00 uur: ouch! Een klein hoofdpijntje en een slechte nacht maken dat ik niet van enthousiasme sta te trappelen om richting het zwembad te gaan. Maar… you know me, dus ik ga gewoon. Het water is 22,4 graden en dat is voldoende om drie kwartier te kunnen zwemmen. Ik doe bewust een temposet om een beetje warm te blijven. Het lijkt zelfs alsof ik een beetje begin te wennen aan het koude water, haha! Ik voel me na de training in ieder geval weer als herboren en ga snel door naar kantoor. Maar niet voordat ik een acaí bowl heb geprobeerd bij de nieuwe ontbijtzaak onder het kantoor van waaruit ik werk.

Ik heb een aantal afspraken, moet nog mails wegwerken en moet ook mijn tas nog inpakken want we vertrekken einde van de middag al naar Berlijn. Zin in! Berlijn is een van mijn favo steden, dus ik kijk er erg naar uit. Dit betekent wel dat ik het hele weekend niet kan fietsen en dus besluit ik me naar huis te haasten, mezelf een uur op de fiets te gunnen in de hoop dat ik daarna alsnog op tijd gepakt klaar sta voor vertrek. Zelden was ik zo snel omgekleed en stond ik met mijn fiets buiten. Ik knal een rondje Rotte; omdat ik kort kan fietsen besluit ik het tempo hoog te houden voor het hele uur. Exact 35 km later sta ik weer thuis voor de deur. Hop hop, onder de douche, spullen pakken en op naar het vliegveld!

Zaterdag: Berlijn
Vandaag doe ik niks! Nou ja, qua sport dan… Ik ben supervroeg wakker terwijl ik pas om 1:00 uur op bed lag. Ik heb mijn slaap hard nodig, maar mijn ochtendritme (halloooooo earlybird runs & swims) heeft de overhand. Beetje jammer! We struinen door Berlijn, eten overal lekker (die stad heeft zo veel hotspots voor food lovers!) en door flinke onweer relaxen we noodgedwongen maar oh zo lekker ook nog een paar uurtjes in onze AirBnB. Wat een fijne stad is dit toch!

Zondag: Run Berlin
Ik ben wederom vroeg wakker en dat komt goed uit. Ik wil namelijk rennen en om 9.00 uur gaat het al onweren voor de rest van de dag. Dus ik trek mijn schoenen aan en ren om 7:00 uur sharp richting Tempelhof. Het lopen gaat niet vanzelf dus ik besluit niet te intervallen maar een duurloop te doen vandaag. Ik ren een grote ronde om Tempelhof heen en sluit af met een stuk heen en weer over de start- en landingsbanen. Wat een toffe plek blijft dit om te lopen. Ben je een keer in Berlijn, ga dit dan zeker doen! Met 10 kilometer op de klok stop ik en wandel ik nog een stukje terug naar ‘huis’. Ik ben gelukkig ruim op tijd binnen want om 9:00 uur gaat het inderdaad los buiten! De rest van de dag brengen we heerlijk door in Berlijn, later op de dag wordt het droog dus we wandelen door de stad, drinken koffie en genieten van al het leuks. This must be a sunday!

Weektotaal
Zwemmen 5,2 km
Fietsen 35 km (oeps!)
Lopen 26 km
CF uren 2

Op 17 september sta ik in Rotterdam aan de start van het WK triatlon voor agegroups in de categorie D40-44, over de Olympische afstand; 1,5 km zwemmen, 40 km fietsen en 10 km lopen. Met jou deel ik mijn weg er naartoe. Heb je vragen? Let me know! Laat een comment achter of deel wat op Facebook. Vind ik leuk! 

Lees ook de eerste blogs:
Road 2 WK triatlon: de ‘eerste’ loodjes
Full training mode voor WK triatlon in Rotterdam

4 Comments

  • Nou daar heb je ondanks alle vermoeidheid een goede week van weten te maken! En 35km in een uur? Netjes hoor, doe ik je niet na!

  • Thanks! Wel wat te weinig gefietst…. Maar vanmorgen in Berlijn alweer begonnen met een goede zwemtraining ;-) Overigens iets langer dan een uur bezig geweest met die 35km hoor, maar wel lekker doorgefietst!

  • hej Madelon, Ik doe ook mee in Rotterdam (OD D35-39) en zag je blog via de agegroupers fb site. Leuk zeg om te lezen wat jij zoal doet! Helpt me om mezelf te motiveren meer te trainen en beter te eten :) Succes alvast met de rest van je training en in Rotterdam natuurlijk!

  • Wat leuk Anouschka! Ik zit 1 leeftijdscategorie hoger (ouder klinkt ook zo ongezellig :P) maar dan komen we elkaar misschien nog wel tegen! Fijn om te horen dat het je motiveert, want daar doe ik het voor! Ik hoop door dit soort dingen te delen sporters op alle niveaus te inspireren om te doen wat ze leuk vinden en waar ze energie van krijgen! Heel veel succes ook met trainen jij en: see you in Rotterdam! :-)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *