4 oefeningen voor een workout buiten

Je kunt natuurlijk prima in de sportschool of thuis trainen. Maar de frisse buitenlucht en een andere omgeving geven toch nét dat beetje extra. Bankjes, rekken, trappen, richels, plantenbakken; het zijn jouw apparaten voor een pittige circuittraining. The world is your playground! Inspiratie nodig? Vier oefeningen voor een workout buiten.

dippenDippen
Op elk bankje of hoge richel kun je aan je triceps werken. Zorg dat je billen en rug zo dicht mogelijk bij het object blijven, zodat je loodrecht naar beneden kunt zakken. Dip tot je armen een hoek van 90 graden maken en druk jezelf weer omhoog totdat je armen gestrekt zijn. Dip till you drop!

push upPush ups
We kennen ‘m allemaal: de push up! Je kunt ‘m gewoon op de grond doen, maar ook op een verhoging. Met je handen op een verhoging maak je de oefening lichter. Voor een echte killer push up plaats je je handen op de grond en je voeten op de verhoging. Zo doe je ‘m goed. Push it real good!

pull upPull ups
Een rek gevonden? Mooi! Met een hoog klimrek waarbij je voeten van de vloer komen, kun je aan ‘het echte werk’ beginnen en een volledige pull up oefenen. Maar met een fietsenrek kun je ook prima uit de voeten. Span je core aan en trek jezelf omhoog totdat je met je borst bij het rek komt. Pull yourself together!

box jumpBox jumps
Bij box jumps spring je op een verhoging. Een plantenbak, een bankje, een grote opstap of een trap kom je onderweg altijd wel tegen. Plaats je benen op heupbreedte, zak naar beneden en spring met twee benen op de verhoging. Strek je vervolgens goed uit door je heupen naar voren te duwen. Jump for joy!

Wat zijn jouw favoriete oefeningen voor een urban workout?

Tags from the story
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *