Zo blijf je fit tijdens het reizen

Ik hou van reizen en zeker in het voorjaar wordt de wanderlust weer extra bij me aangewakkerd! Wanneer het zonnetje schijnt krijg ik zin om mijn spullen te pakken en op pad te gaan! De komende tijd heb ik Boedapest, Berlijn, Malaga en Schotland op de planning, dus mooie vooruitzichten. Maar ehm, hoe zit dat nu met lekker fit blijven op reis? Als je gewend bent thuis bijna dagelijks te sporten, hoe pas je dat dan in als je op reis bent? Een paar handige tips om fit te blijven tijdens het reizen!

#1 Neem je beste sportschoenen mee
Je hoeft echt niet heel je kledingkast mee te nemen op reis. Maar je allerfijnste sportschoenen zijn wel een must! Gooi dus die hardloopschoenen of fitness schoenen in je tas, zodat je altijd wat kunt doen. Zoek een park, een rustig straatje, een bankje of parkeerplaats en in een korte tijd kun je een fijne en intense workout doen. Rennen, bootcamp, HIIT, Tabata, you name it!

>> Waarom hardlopen in het buitenland zo leuk is!

#2 Zwem!
Kijk, of je er nu van houdt of niet, zwemspullen nemen nu eenmaal het minst plek in beslag in een reistas. Een badpak of zwembroek plus een badmuts en zwembril neemt nagenoeg geen plek in en weegt ook nog eens niks. Bovendien lenen veel reisbestemmingen zich prima voor een goede zwemworkout. Grijp dus je kans om juist op reis eens een echte zwemtraining te doen. Kun je daarna weer al die dingen doen die ook nog op het reisprogramma staan!

>> Deze HIIT zwemsessie gets you going!

#3 YouTube erop los
Een hotelkamer is maar een hotelkamer. Maar… YouTube is your friend! Je vindt daar namelijk talloze workouts en trainingen die je gewoon in je kamer kunt doen. Heb je niks voor nodig! Zonder spullen en in een kleine ruimte squeeze je er een prima training tussen met bijvoorbeeld push ups, sit ups, squats en ga zo maar door. Makkelijk toch? Kun je zelfs gewoon in je ondergoed doen. Niemand die het ziet! Behalve je reisgenoot…. ;-)

>> Wat dacht je van deze home & hotel Tabata workout? 

#4 Mind your food
Yup, op reis is de verleiding altijd wat groter om ongezond(er) te eten. Dat is ook niet erg (it’s all about balance!) maar maak je keuzes hierin slim. Bij de lunch flink gebunkerd? Maak er dan een uitdaging van om juist voor het diner een healthy hotspot te vinden. Of begin elke dag standaard met een gezond ontbijt. Elke gezonde maaltijd gaat je goed doen. Door een beetje op je eten te letten blijf je een stuk fitter. En alerter!

>> Zo vind je healthy hotspots op reis!

#5 Gebruik je benen
Je kunt natuurlijk de metro pakken om je reisbestemming te ontdekken, of comfi in de taxi stappen. Maar juist door in beweging te zijn blijf je een stuk fitter op reis dan je misschien denkt. Wandelen is namelijk super goed voor je conditie (bijna net zo goed als hardlopen!) en vergeet ook niet dat je op veel plekken een fiets kunt huren. Zet die benen dus lekker aan het werk. Dan heb je aan het einde van de dag je training heus wel gehad!

#6 Zoek het in je nieuwe buurt
Juist op reis is het zo leuk om de buurt te ontdekken waar je verblijft. Op die manier dompel je je echt helemaal onder in het leven daar. Dus zoek die CrossFit box, de gym, dat zwembad of die spinning class op in de buurt van jouw hotel. Niet alleen leuk, maar ook nog eens goed voor je. Je zult zien dat je daar ontzettend veel plezier aan kunt beleven en je hebt gelijk een goede training gehad. Win win!

Hoe blijf jij fit tijdens het reizen?

Beelden: Vivienne Magalie Photography
Wearing: adidas 

Meer travel & sport:
10 dingen die je moet checken als je op reis gaat
7 trailrunning tips van rookie tot rookie
Sporten met een jetlag, is dat verstandig?
De beste core oefeningen voor zwemmers
Deze workout doe je lekker zelf

Blijf up-to-date en volg Glow op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

 

Tags from the story
, , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *