Zoete aardappel wafels

Wij houden enorm van pannenkoeken! Vooral deze proteïne pannenkoeken zijn echt een favoriet recept. We maken graag een grote stapel zodat we de hele week door komen met deze lekkere snacks. Maar daar zit dus wel een nadeel aan; een flinke stapel pannenkoeken bakken kost namelijk ook flink wat tijd! Om wat sneller te kunnen bakken schaften we een wafelijzer aan en guess what: veel sneller! Onze duik de keuken in voor zoete aardappel wafels was een geslaagd experiment!

Dit is een een gevalletje ‘een kind kan de was doen’, want het recept is easy peasy. De zoete aardappel puree is al gemakkelijk om te beginnen: schillen, koken, afgieten, stampen en klaar! Tip: eet je ’s avonds iets met zoete aardappel, maak dan meer zodat je vast de zoete aardappel puree klaar hebt voor deze wafels.

Maal de havermout fijn, voeg de eieren, eiwitten, zoete aardappelpuree, kwark en kruiden naar smaak toe. Wij zijn dol op koekkruiden, vanille en kaneel en dat geeft deze wafels een heerlijke smaak. Voeg ook een snufje zout toe en meng alles tot een glad beslag. Laat het beslag heel even een paar minuutjes rusten.

Verwarm het wafelijzer en spray het licht in met wat olie. Giet een soeplepel van het zoete aardappel beslag in het wafelijzer en laat het ijzer langzaam dichtvallen. Bak de wafel gaar en herhaal dit kunstje totdat je beslag op is!

Wij vinden de wafels koud het lekkerst. Het is een gezonde snack die hoog in proteïne zit en dus prima past in een actieve levensstijl. Wil je er echt een treat van maken? Besmeer een wafel; dan met een dun laagje pindakaas (of hazelnootpasta, hmmmm :-)) en leg er plakjes banaan op. Of beleg met banaan, kruimel wat walnoten en druppel wat honing er overheen. Smullen maar!

Shoppinglist (voor ongeveer 8 wafels)
300 gram zoete aardappel puree
200 gram eiwit (wij vinden de eiwitten van Two Chicks een uitkomst!)
2 eieren
100 gram havermout, gemalen
100-150 gram magere kwark
vanille
kaneel
koekkruiden
snufje zout

De basis voor dit recept komt uit het boek The Shredded Chef en hebben wij aangepast naar onze eigen smaak.

Meer lekkers:
Verwenontbijt: havermout met kardemom-gember peertjes
Proteïne pannenkoeken
gezond ontbijt: carrot top
Bircher muesli
Osawacake
10 smoothies voor een goede start

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *