5 x zomerfruit voor een mooie huid

Niet alleen de zon heeft invloed op je huid. Voeding beïnvloedt je huid op celniveau en daarom is gezond eten en voldoende water drinken (plus goed en regelmatig smeren met een goede zonnebrandcrème natuurlijk) zo belangrijk om je huid mooi en gezond te houden. In fruit zitten niet alleen vitaminen, mineralen en antioxidanten die je huid voeden en beschermen, maar ook vezels. Vezels zorgen ervoor dat je sneller en langer verzadigd bent en voor een goede darmwerking. En gezonde darmen dragen bij aan een mooie huid. Slim dus om lekker te smullen van het zomerfruit dat er nu is voor een mooie healthy glow. Ons favoriete zomerfruit voor een mooie huid op een rij.

1. Watermeloen
Dit symbool voor de zomer bestaat voor 90 procent uit water en helpt je lijf te hydrateren. Bovendien zit er veel vitamine C in, wat nodig is voor de aanmaak van collageen (wat verantwoordelijk is voor de stevigheid en elasticiteit van je huid).

>> Lekker als tussendoortje of bij de bbq: fruit bowl

2. Verse bessen
Blauwe bessen, frambozen, bramen en aardbeien zijn niet alleen heerlijk, maar ook rijk aan antioxidanten die je huid beschermen tegen de beschadigende effecten van de zon.

>> Aardbeien met kwark en kokos

3. Ananas
Ananas zit bomvol vitamine C en bevat ook vitamine A, B1, B6, B11 en mineralen zoals kalium, magnesium, ijzer, koper, mangaan, zink en jodium. Regelmatig ananas eten is bevorderlijk voor sterke botten en tanden en werkt bovendien ontstekingsremmend. Een gezichtsmasker met ananas geeft je huid een flinke oppepper (dáág fijne lijntjes, kleine littekens en roodheid!). Doe een paar stukjes ananas met een scheutje kokosmelk en een lepeltje honing in de blender en breng dit goedje aan op je huid en laat 10 minuten intrekken. Hello healthy glow!

>> Tropische smoothie met ananas en kokos

4. Kersen
We love cherries! In 100 gram kersen zit maar liefst 43 procent van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) aan vitamine A. Vitamine A speelt een belangrijke rol bij je weerstand en de gezondheid van je huid. Bovendien bevatten kersen Anthocyaninen, deze antioxidanten hebben ontstekingsremmende eigenschappen en helpen vrije radicalen in het lichaam te bestrijden.

5. Komkommer
Oké, komkommer valt misschien in de categorie groente, maar is eigenlijk een vrucht. Komkommer bestaat voor een groot deel uit water en is belangrijk voor de rehydratie van het lichaam, helpt gifstoffen af te voeren en je lichaam te koelen. Deze beauty truc ken je vast: leg na een zware nacht twee schijfjes komkommer op je ogen en je puffy eyes verdwijnen als sneeuw voor de zon.

>> Lekker fris: komkommersalade

Kersen

Verder lezen:
Alles wat je wilt weten over ananas
Met deze exacte hoeveelheid noten per dag blijf je gezond
Hoe zit het nu met brood?
Gezond eten met je gezin
Nee zeggen tegen ongezond eten. Zo doe je dat!
Vet gezond: avocado

Blijf up-to-date en volg ons op Facebook & Instagram (username @GlowMagNL).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *